Petrović, Ines.
(2016).
Učenički stavovi o lektiri: čitateljske navike, recepcija lektirnih djela i odnos prema nastavi lektire zagrebačkih srednjoškolaca.
Diploma Thesis. Filozofski fakultet u Zagrebu, Department of Croatian Language and Literature.
[mentor Slavić, Dean].
Abstract
U radu se iznose rezultati anketa provedenih u trima zagrebačkim srednjim školama među učenicima svih četiriju razreda. Istraživanje je ispitalo stav učenika prema nastavi lektire i obveznim lektirnim djelima, kao i njihove čitateljske navike i književne interese. Rezultati su pokazali da učenici čitaju lektire, drže ih važnima za svoje obrazovanje, no htjeli bi smanjiti broj lektira u jednoj školskoj godini te promijeniti popis djela koja čitaju. Učenicima se sviđaju djela sa zanimljivom radnjom, a čitanje im otežava nerazumljiv jezik. Učenici bi željeli čitati djela koja su primjerena njihovoj dobi, ali i djela od kanonske važnosti za hrvatsku i svjetsku književnost te kulturu. Istraživanje je pokazalo kako učenice više čitaju od učenika te da se interes za lektirom i čitanjem smanjuje što su učenici stariji. Na temelju dobivenih rezultata može se zakljuĉiti kako je nužno smanjiti broj lektira u jednoj školskoj godini, ali i ponuditi učenicima izbornost u čitanju lektira kako bi prema svojim književnim interesima odabrali djela i bili motiviraniji za čitanje.
Actions (login required)
|
View Item |