Knjižnica Filozofskog fakulteta
Sveučilišta u Zagrebu
Faculty of Humanities and Social Sciences Institutional Repository

Traumatska naracija u filmovima Michael Hanekea

Downloads

Downloads per month over past year

Perčinlić, Ana. (2016). Traumatska naracija u filmovima Michael Hanekea. Diploma Thesis. Filozofski fakultet u Zagrebu, Department of Comparative Literature. [mentor Matijašević, Željka].

[img]
Preview
PDF (Croatian)
Download (707kB) | Preview

Abstract

Naracija je gradivni element ljudske svijesti a potom i ličnosti, uvjet za prelazak u civiliziranost jer se na njoj zasniva elaboracija i prihvaćanje iskustva ponekad ključnog za opstanak. Demistifikacija događaja stvara koherenciju i uzročno-posljedični niz unutar onoga što nazivamo povijest. Neuspjeh procesa simbolizacije dovodi do rasapa ličnosti, a ako se isti sindrom javlja na razini zajednice ili naroda, nastaje i rascjep u ljudskoj povijesti. Šutnja jednog postaje šutnja mnogih. Kompleksan i slojevit opus Michaela Hanekea uspijeva progovoriti u mnogim svojim aspektima o problematičnoj europskoj (ali i ljudskoj) povijesti vješto je obrađujući na mikrorazini bliskih i osnovnih zajednica kao što je obitelj. Gubitak jezika, opsjednutost slikom, tjeskoba, fragmentirana i medijatizirana stvarnost, propast komunikacije samo su simptomi traume a koji se istodobno javljaju unutar Hanekeovih filmova, vrlo često kao okosnica cijelog djela. Tretiranje slike na nekoliko istodobnih razina filmske naracije, razlamanje klasične strukture filma, očuđenje postignuto montažnim rezovima, odsutnost psihologizacije likova potpisni su postupci kojima se autor služi u svojoj poetici a kojima pobuđuje svijest gledatelja o iskrzanosti uvriježene vizije stvarnosti. Ovaj rad je pokušao interpretirati traumatski poremećaj i njegove popratne karakteristike u okviru stvaralaštva Michaela Hanekea s ciljem dubinskog iščitavanja kritike kolonijalističke, nacionalističke i općenito problematične povijesti razvijenog Zapada i nemogućnosti narativizacije iste, ali i suvremenog društva koje na tim diskutabilnim temeljima počiva. Analiza filmova Skriveno, Bijela vrpca, Sedmi kontinent, 71 fragment kronologije slučajnosti i Nepoznati kod provedena je uz pomoć tekstova Bessela van der Kolka, Sigmunda Freuda, Cathy Caruth, Roya Grundmanna, Jeana-Luca Nancyja, Rolanda Barthesa i drugih.

Item Type: Diploma Thesis
Subjects: Comparative literature
Departments: Department of Comparative Literature
Supervisor: Matijašević, Željka
Date Deposited: 28 Sep 2017 13:31
Last Modified: 28 Sep 2017 13:31
URI: http://darhiv.ffzg.unizg.hr/id/eprint/8815

Actions (login required)

View Item View Item