Knjižnica Filozofskog fakulteta
Sveučilišta u Zagrebu
Faculty of Humanities and Social Sciences Institutional Repository

The visual arts in the works of N. V. Gogol

Downloads

Downloads per month over past year

Krleža, Palmira. (2016). The visual arts in the works of N. V. Gogol. Diploma Thesis. Filozofski fakultet u Zagrebu, Department of East Slavic Languages and Literature > Chair of Russian Literature. [mentor Vojvodić, Jasmina].

[img]
Preview
PDF (Russian)
Download (1MB) | Preview

Abstract

U radu se analiziraju stvaralačke veze Gogolja s likovnim umjetnostima. U prvom se dijelu obrađuju Gogoljevi eseji u kojima se on bavi nekim aspektom likovnih umjetnosti svog vremena: u eseju Skulptura, slikarstvo, glazba (Skul'ptura, živopis', muzyka) on međusobno uspoređuje skulpturu, slikarstvo i glazbu koje su personificirane kao tri sestre, pri čemu je za Gogolja najcjenjenija glazba jer je najbliža Bogu. U eseju Posljednji dan Pompeja (Poslednij den' Pompei) Gogol' daje majstorsku likovnu kritiku slike Posljednji dan Pompeja slikara Karla Brjullova te općenito opisuje stanje na likovnoj sceni 19. stoljeća, a u Povijesni slikar Ivanov (Istoričeskij živopisec Ivanov) moli za financijsku pomoć svome prijatelju, slikaru Aleksandru Andreeviču Ivanovu i pritom daje svoje viđenje idealnog umjetnika. U drugom dijelu proučavaju se stvaralačke veze Gogolja sa slikarima koji su na njega nesumljivo utjecali i koje je osobno poznavao, a to su Aleksej Gavrilovič Venecianov i Aleksandr Andreevič Ivanov. U trećem se dijelu analiziraju tri Gogoljeva slikara, Piskarjev iz Nevskog prospekta, Čartkov iz Portreta i kovač Vakula iz Badnje noći. Pokazuje se da su Gogoljeva poznanstva s Venecijanovom i Ivanovom te njegova općenita uključenost u umjetničku scenu svog vremena utjecala na njegovo oblikovanje vlastitih junaka slikara. U četvrtom se dijelu analizira kako je pučka grafička umjetnost – lubok utjecala na Gogoljevu poetiku. U petom se daje širi prikaz Gogolja kao vizualnog autora, čija se dijela lako prenose na kazališne daske i na filmsko platno. Njegov način pisanja općenito je izrazito vizualan, što je osobito vidljivo pri njegovu opisivanju slika u noveli Portret te junakinje Annunciate iz odlomka Rim, čiji su predložak najvjerojatnije činili portreti Talijanke Vittorie Caldoni.

Item Type: Diploma Thesis
Uncontrolled Keywords: Gogol', likovne umjetnosti, slikari, Venecijanov, Ivanov, lubok, vizualnost
Subjects: Slavic languages and literatures > East Slavic languages and literatures - Russian
Departments: Department of East Slavic Languages and Literature > Chair of Russian Literature
Supervisor: Vojvodić, Jasmina
Date Deposited: 05 Jul 2017 07:48
Last Modified: 05 Jul 2017 07:48
URI: http://darhiv.ffzg.unizg.hr/id/eprint/8850

Actions (login required)

View Item View Item