Krleža, Palmira.
(2016).
The visual arts in the works of N. V. Gogol.
Diploma Thesis. Filozofski fakultet u Zagrebu, Department of East Slavic Languages and Literature > Chair of Russian Literature.
[mentor Vojvodić, Jasmina].
Abstract
U radu se analiziraju stvaralačke veze Gogolja s likovnim umjetnostima. U prvom se dijelu obrađuju Gogoljevi eseji u kojima se on bavi nekim aspektom likovnih umjetnosti svog vremena: u eseju Skulptura, slikarstvo, glazba (Skul'ptura, živopis', muzyka) on međusobno uspoređuje skulpturu, slikarstvo i glazbu koje su personificirane kao tri sestre, pri čemu je za Gogolja najcjenjenija glazba jer je najbliža Bogu. U eseju Posljednji dan Pompeja (Poslednij den' Pompei) Gogol' daje majstorsku likovnu kritiku slike Posljednji dan Pompeja slikara Karla Brjullova te općenito opisuje stanje na likovnoj sceni 19. stoljeća, a u Povijesni slikar Ivanov (Istoričeskij živopisec Ivanov) moli za financijsku pomoć svome prijatelju, slikaru Aleksandru Andreeviču Ivanovu i pritom daje svoje viđenje idealnog umjetnika. U drugom dijelu proučavaju se stvaralačke veze Gogolja sa slikarima koji su na njega nesumljivo utjecali i koje je osobno poznavao, a to su Aleksej Gavrilovič Venecianov i Aleksandr Andreevič Ivanov. U trećem se dijelu analiziraju tri Gogoljeva slikara, Piskarjev iz Nevskog prospekta, Čartkov iz Portreta i kovač Vakula iz Badnje noći. Pokazuje se da su Gogoljeva poznanstva s Venecijanovom i Ivanovom te njegova općenita uključenost u umjetničku scenu svog vremena utjecala na njegovo oblikovanje vlastitih junaka slikara. U četvrtom se dijelu analizira kako je pučka grafička umjetnost – lubok utjecala na Gogoljevu poetiku. U petom se daje širi prikaz Gogolja kao vizualnog autora, čija se dijela lako prenose na kazališne daske i na filmsko platno. Njegov način pisanja općenito je izrazito vizualan, što je osobito vidljivo pri njegovu opisivanju slika u noveli Portret te junakinje Annunciate iz odlomka Rim, čiji su predložak najvjerojatnije činili portreti Talijanke Vittorie Caldoni.
Actions (login required)
|
View Item |