Gredelj, Tihana.
(2017).
Koncepcija žene u Krležinim dramama.
Diploma Thesis. Filozofski fakultet u Zagrebu, Department of Croatian Language and Literature.
[mentor Coha, Suzana].
Abstract
Prikazi muško-ženskih odnosa i oblikovanje ženskih likova prepoznaju se kao zanimljivi aspekti svjetske, kao i hrvatske književnosti. U kontekstu hrvatske književnosti, u tome je smislu jedan od zanimljivijih korpus Miroslava Krleže, o čijim se ženskim likovima, kako u prozi tako i u drami i pisalo (K. Nemec; Lj. I. Gjurgjan; N. Triva; B. Oklopčić i dr.). U svome diplomskom radu, ponajviše po uzoru na doktorsku disertaciju N. Triva, odlučila sam se baviti koncepcijama ženskih likova u Krležinim dramama Adam i Eva, Gospoda Glembajevi, U agoniji i Leda. Na početku je riječ o različitim koncepcijama ženskog identiteta kroz povijest svjetske i hrvatske književnosti, što dovodi do pristupa ženskom liku i njegovim tipovima u novijoj hrvatskoj književnosti te, naposljetku, u Krležinu dramskome stvaralaštvu, točnije u ciklusu Glembajevi te u drami Adam i Eva. Uzimajući u obzir specifičnosti književnopovijesnoga konteksta u kojemu stvara Krleža, ali i feminističkom kritikom inspirirana čitanja književnih likova (npr. V. Woolf; S. de Beauvoir), detaljnije se analiziraju ženski ključni akteri radnje te se opisuju Krležini postupci njihove karakterizacije, koji ukazuju i na relacije njegovih koncepata žene s usporedivim filozofskim poimanjima (npr. O. Weiningera; S. Freuda; A. Schopenhauera). Uzimajući u obzir dijalektiku spolova naglašenu u Krležinu stvaralaštvu, ističu se odnosi žena naspram muškaraca te načini na koje je žena koncipirana kroz antropologiju ljubavnog odnosa. U zaključku se naglašavaju sličnosti i razlike među interpretiranim ženskim likovima s naglaskom na njihove posebnosti.
Actions (login required)
|
View Item |