Pintarić, Mirela.
(2017).
Reklamni letci kao tekstna vrsta u reklamnom diskursu.
Diploma Thesis. Filozofski fakultet u Zagrebu, Department of Croatian Language and Literature.
[mentor Petrović, Bernardina].
Abstract
U ovome su diplomskome radu analizirani reklamni letci kao tekstna vrsta u reklamnom diskursu. Korpus analize sastojao se od četrdeset i pet reklamnih letaka podijeljenih u četiri tematske skupine. Dokazano je da reklamni letci ispunjavaju načela tekstualnosti i imaju zajednička obilježja i da je riječ o tekstnoj vrsti. Svaka tekstna vrsta posjeduje vlastita kontekstualna, komunikacijsko-funkcionalna i strukturalna obilježja, te su za bolje razumijevanje reklamnih letaka kao tekstne vrste opisani interakcijsko-situacijski kontekst reklamnih letaka, mikrostruktura i makrostruktura. Funkcija reklamnih letaka, koja je informirati o proizvodu tako da potakne potrošača na potrošnju, može se pronaći u tekstu i u kontekstu. Budući da je tekst potrebno promatrati u odnosu na kontekst u kojem se nalazi, analiza je usmjerena u polje diskursa. Reklamni su letci dio reklamnog diskursa, točnije diskursa reklamnih letaka. Budući da su reklame multimedijalan diskurs, opisane su značajke tog diskursa. Letci u ostvarivanju svoje funkcije posežu za različitim reklamnim strategijama koje se ostvaruju kroz jezični i parajezični kod. Za potpun opis tekstne vrste reklamnih letaka u reklamnom diskursu, primjeri su analizirani u odnosu na hrvatski standardni jezik. Dokazano je da im se funkcionalni stil, kao ni funkcija, ne može jednoznačno odrediti i da na pravopisnoj razini često odstupaju od predviđene pravopisne norme hrvatskoga standardnog jezika.
Actions (login required)
|
View Item |