Knjižnica Filozofskog fakulteta
Sveučilišta u Zagrebu
Faculty of Humanities and Social Sciences Institutional Repository

Obrazovanje manjina u Hrvatskoj 1945.-1955.: povijesni i socijalni aspekti

Downloads

Downloads per month over past year

Papo, Bibijana. (2014). Obrazovanje manjina u Hrvatskoj 1945.-1955.: povijesni i socijalni aspekti. Diploma Thesis. Filozofski fakultet u Zagrebu, Department of History
Department of Sociology. [mentor Hutinec, Goran and Vukelić, Anton].

[img]
Preview
PDF (Croatian)
Download (1MB) | Preview

Abstract

Posebna prava nacionalnih manjina bila su potvrđena već za vrijeme rata Odlukom AVNOJ-a s Drugog zasjedanja i potom Odlukom ZAVNOH-a s Trećeg zasjedanja, a zatim i prvim Ustavom FNRJ, kao i republičkim ustavima. Na toj osnovi im je bilo dano pravo obrazovanja na materinskom jeziku koje su u konačnici od 1945. do 1955. godine ostvarile talijanska, mađarska, slovačka, češka i rusinska manjina.Problemi koji su pratili sustav školstva u prvih deset godina nove države ‒ nedostatak kvalificiranih učitelja, stalne promjene nastavnih planova i programa, nedostatak udžbenika, potreba obnove ratom oštećenih i izgradnje novih školskih zgrada ‒ odnosili su se i na manjinske škole.Obrazovanje za pripadnike manjina je bilo pod nadležnošću Ministarstva prosvjete NRH/Savjeta za prosvjetu, nauku i kulturu NRH.Osim toga, u obrazovanju manjina značajnu ulogu su imale manjinske organizacije. One su organizirale širok spektar aktivnosti koje su upotpunjavale život pripadnika manjina i utjecale na očuvanje njihovog identiteta kroz folklor, izdavanje manjinskih časopisa, organiziranje literarnih i dramskih sekcija.Temeljni dokument koji je regulirao manjinsko obrazovanje su Smjernice za manjinske škole koje su predviđale model manjinskog obrazovanja koji se ostvarivao u školama i odjeljenjima u kojima se nastava u potpunosti održavala na jeziku pojedine manjine.Ujednačavanje nastavnih programa s ciljem izjednačavanja obrazovnih ciljeva dovelo je do smanjenja razine sudjelovanja manjina u odlučivanju o pojedinim aspektima rada u manjinskim školama te smanjenja izražavanja posebnosti manjina u procesu obrazovanja.

Item Type: Diploma Thesis
Subjects: History
Sociology
Departments: Department of History
Department of Sociology
Supervisor: Hutinec, Goran and Vukelić, Anton
Date Deposited: 25 Apr 2018 07:53
Last Modified: 25 Apr 2018 07:53
URI: http://darhiv.ffzg.unizg.hr/id/eprint/9775

Actions (login required)

View Item View Item