Mihaljek, Nino.
(2015).
Novi val u glazbi kao odgovor na društveno-političke promjene u Jugoslaviji 1980-ih godina.
Diploma Thesis. Filozofski fakultet u Zagrebu, Department of History.
[mentor Klasić, Hrvoje].
Abstract
Sredinom 70-ih godina, pod utjecajem londonskih događanja, u Jugoslaviji se počinju osnivati punk bendovi, a prvi takav bili su ljubljanski Pankrti. Nedugo nakon njih formira se i riječka punk scena predvođena grupom Paraf i Termiti te zagrebačka predvođena Prljavim kazalištem. Zajedničko obilježje svih navedenih bendova bilo je mladenačko, punk buntovništvo. U svojim pjesmama s angaţiranim tekstovima, prvi put, na direktan i ironiĉan način, progovaraju o socijalnim problemima društva u kojem žive, ali i funkcioniranju države i politike, što je bio svojevrsni presedan. No, država je shvatila da punkerske pjesme daju tek benignu kritiku koja ne može prouzročiti nikakve ozbiljnije posljedice. Stoga punk bendovi, osim povremenih cenzorskih intervencija glazbenih urednika, nisu nailazili na gotovo nikakve veće probleme. Početkom 1980. godine zagrebaĉku punk scenu polako zamjenjuje ona novovalna kojoj se nekoliko mjeseci poslije priključuje i beogradska novotalasna scena. Dolaskom Novog vala/Talasa angaţiranost i društvena kritika polako slabe (najprovokativnije tekstove novovalnog razdoblja imala je Azra, odnosno Branimir Štulić), a ostali novovalni bendovi svoj izričaj sve više usmjeravaju prema mirnijim vodama rock glazbe.
Actions (login required)
|
View Item |