Uroda, Martina. (2018). Poticanje čitanja kod djece predškolske i rane školske dobi. Diploma Thesis. Filozofski fakultet u Zagrebu, Department of Information Science. [mentor Barbarić, Ana].
PDF
(Croatian)
- Registered users only
Download (855kB) | Request a copy |
Abstract
U suvremenom svijetu čitanje je vještina koja je nužna za opstanak jer ona omogućuje ispunjenje osobnih, društvenih, profesionalnih i drugih životnih ciljeva svakog pojedinca. S obzirom da čovjek nema posebnu „čitačku sposobnost“, kao što ima sposobnost govora, za usvajanje vještine čitanja potrebna mu je priprema i poticajna okolina. Priprema za usvajanje vještine čitanja započinje po rođenju djeteta, dok poticajna okolina podrazumijeva bogatstvo materijala koje ga okružuje te aktivnosti koje roditelji, odgajatelji i knjižničari provode s djecom. Djeci je važno čitati od najranije dobi jer čitanje pomaže u razvijanju govornih sposobnosti, pismenosti, obogaćuje rječnik i važno je za emocionalni razvoj, iz čega se može zaključiti da utječe na djetetov cjelokupni razvoj. U ovom radu se objašnjava koji su preduvjeti za razvoj vještine čitanja, što su predčitačke vještine i zašto su one važne te kako ih možemo razvijati u različitim okruženjima, od roditeljskog doma, preko dječjeg vrtića i knjižnice. Kao primjeri dobre prakse u koje su uključena sva ili samo neka prethodno navedena okruženja, prikazano je nekoliko projekata i programa koji potiču čitanje djeci od najranije dobi i osnažuju roditelje. Naglasak je stavljen na programe i projekte za poticanje čitanja koji se provode u Hrvatskoj na lokalnoj razini, te na hrvatsku nacionalnu kampanju za poticanje čitanja djeci od najranije dobi.
Item Type: | Diploma Thesis |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | čitanje, predčitačke vještine, čitačko okruženje, projekti i programi za poticanje čitanja |
Subjects: | Information sciences > Librarianship |
Departments: | Department of Information Science |
Supervisor: | Barbarić, Ana |
Date Deposited: | 07 May 2018 09:28 |
Last Modified: | 08 May 2018 10:20 |
URI: | http://darhiv.ffzg.unizg.hr/id/eprint/9976 |
Actions (login required)
View Item |