Knjižnica Filozofskog fakulteta
Sveučilišta u Zagrebu
Faculty of Humanities and Social Sciences Institutional Repository

Usvajanje konjunktiva kod hrvatskih učenika španjolskog jezika

Downloads

Downloads per month over past year

Poljičak, Mirna. (2017). Usvajanje konjunktiva kod hrvatskih učenika španjolskog jezika. Diploma Thesis. Filozofski fakultet u Zagrebu, Department of Roman Languages and Literature. [mentor Polić-Bobić, Mirjana and Jelić, Andrea Beata].

[img]
Preview
PDF (Español)
Download (1MB) | Preview

Abstract

Cilj ovog rada je predstaviti tijek usvajanja konjunktiva kod hrvatskih učenika španjolskog jezika putem analize pogrešaka na primjeru glagola fizičkog/mentalnog opažaja. U prvom dijelu rada predstavlja se koncept pogreške u okviru teorije usvajanja drugog jezika i modela analize pogrešaka. Zatim se prilazi predstavljanju konjunktiva u normativnim gramatikama i analitičkom prijedlogu za istraživanje skupine odabranih glagola fizičkog/mentalnog opažaja kroz prizmu kognitivne gramatike, uzimajući u obzir efekt prototipa. Daje se pregled istraživanja koja obuhvaćaju šira područja istraživanja konjunktiva, kao i pregled istraživanja provedenih u Hrvatskoj koja se odnose na usvajanje španjolskog kao stranog jezika kod hrvatskih učenika. U drugom dijelu rada predstavlja se istraživanje koje je obuhvatilo analizu pogrešaka sveučilišnih studenata 3. i 4. godine studija. Cilj ovog istraživanja je bio utvrditi jesu li glagoli izrazitih prototipičnih karakteristika unutar odabrane skupine glagola fizičkog/mentalnog opažaja lakši za usvajanje od glagola kod kojih su prototipična obilježja manje izražena i u kojoj mjeri konstrukcija s negativnim V1 predstavlja veći izazov za hrvatske studente. Korpus istraživanja sastojao se od dva dijela: od unaprijed pripremljenog teksta u obliku dijaloga s ciljanim prazninama i anketnog dijela s pitanjima usmjerenima na usvajanje pojedinih semantičkih kategorija i mentalnog procesa prilikom odabira glagolskog načina. Rezultati su pokazali da su prototipični glagoli manje podložni pogreškama i da konstrukcije s V1 u negativnom obliku imaju veći broj pogrešaka. Zaključna razmatranja se dotiču problematike usvajanja konjunktiva kao nepoznate jezične kategorije učenicima čiji je materinji jezik hrvatski i otvaraju put sličnim istraživanjima čiji se rezultati mogu primjeniti u pedagoškoj praksi.

Item Type: Diploma Thesis
Uncontrolled Keywords: konjunktiv, analiza pogrešaka, glagoli fizičkog/mentalnog opažaja, španjolski kao strani jezik
Subjects: Romance languages and literatures > Spanish Language and Literature
Departments: Department of Roman Languages and Literature
Supervisor: Polić-Bobić, Mirjana and Jelić, Andrea Beata
Date Deposited: 04 Feb 2019 12:46
Last Modified: 04 Feb 2019 12:46
URI: http://darhiv.ffzg.unizg.hr/id/eprint/10823

Actions (login required)

View Item View Item