Poljičak, Mirna.
(2017).
Usvajanje konjunktiva kod hrvatskih učenika španjolskog jezika.
Diploma Thesis. Filozofski fakultet u Zagrebu, Department of Roman Languages and Literature.
[mentor Polić-Bobić, Mirjana and Jelić, Andrea Beata].
Abstract
Cilj ovog rada je predstaviti tijek usvajanja konjunktiva kod hrvatskih učenika španjolskog jezika putem analize pogrešaka na primjeru glagola fizičkog/mentalnog opažaja. U prvom dijelu rada predstavlja se koncept pogreške u okviru teorije usvajanja drugog jezika i modela analize pogrešaka. Zatim se prilazi predstavljanju konjunktiva u normativnim gramatikama i analitičkom prijedlogu za istraživanje skupine odabranih glagola fizičkog/mentalnog opažaja kroz prizmu kognitivne gramatike, uzimajući u obzir efekt prototipa. Daje se pregled istraživanja koja obuhvaćaju šira područja istraživanja konjunktiva, kao i pregled istraživanja provedenih u Hrvatskoj koja se odnose na usvajanje španjolskog kao stranog jezika kod hrvatskih učenika. U drugom dijelu rada predstavlja se istraživanje koje je obuhvatilo analizu pogrešaka sveučilišnih studenata 3. i 4. godine studija. Cilj ovog istraživanja je bio utvrditi jesu li glagoli izrazitih prototipičnih karakteristika unutar odabrane skupine glagola fizičkog/mentalnog opažaja lakši za usvajanje od glagola kod kojih su prototipična obilježja manje izražena i u kojoj mjeri konstrukcija s negativnim V1 predstavlja veći izazov za hrvatske studente. Korpus istraživanja sastojao se od dva dijela: od unaprijed pripremljenog teksta u obliku dijaloga s ciljanim prazninama i anketnog dijela s pitanjima usmjerenima na usvajanje pojedinih semantičkih kategorija i mentalnog procesa prilikom odabira glagolskog načina. Rezultati su pokazali da su prototipični glagoli manje podložni pogreškama i da konstrukcije s V1 u negativnom obliku imaju veći broj pogrešaka. Zaključna razmatranja se dotiču problematike usvajanja konjunktiva kao nepoznate jezične kategorije učenicima čiji je materinji jezik hrvatski i otvaraju put sličnim istraživanjima čiji se rezultati mogu primjeniti u pedagoškoj praksi.
Actions (login required)
|
View Item |