Kramberger, Julia Katarina.
(2017).
Stavovi učenika španjolskog kao stranog jezika u gimnaziji
o suradničkom učenju.
Diploma Thesis. Filozofski fakultet u Zagrebu, Department of Roman Languages and Literature.
[mentor Polić-Bobić, Mirjana and Jelić, Andrea Beata].
Abstract
U procesu učenja stranog jezika vrlo je važno da učenik samostalno i aktivno sudjeluje u nastavi i da se sam zauzima za svoje učenje. Tome pridonosi suradnički način učenja na nastavi jer učenici zajedno pokušavaju riješiti problem koji im je zadan. Pritom je za napredak u učenju najvažnija interakcija na ciljnom jeziku koja se uspostavlja među članovima grupe ili para. Smatra se da na satovima stranoga jezika suradničko učenje osim poboljšanja poznavanja jezika donosi mnoge dobrobiti pojedincima, poput razvijanja međuljudskih odnosa, tolerancije i osjećaja odgovornosti kod učenika te osposobljavanje za timski rad u budućnosti.
U ovome se radu predstavljaju najvažniji elementi i uvjeti suradničkog učenja. Osim toga predstavlja se istraživanje provedeno u dvije zagrebačke gimnazije kojim se ispituju učeničkistavovi o ovom načinu rada na satu španjolskog kao stranog jezika. Rezultati upitnika pokazuju da u praksi profesorice ovih dviju gimnazija ne primjenjuju suradničko učenje u pravom smislu riječi, već jedan prilagođeni, jednostavniji oblik rada u grupama. S druge strane, učenici su iznimno zadovoljni ovim načinom rada, smatraju ga vrlo korisnim za svoje poznavanje španjolskog jezika i iznose da se slobodno mogu izraziti pred članovima svoje grupe te da ne osjećaju strah prilikom ovakvog tipa rada. Općenito, istraživanje pokazuje da učenici imaju vrlo pozitivne stavove o radu u grupama na satu španjolskog jezika, što daje poticaj nastavnicima za buduće korištenje ove tehnike u praksi.
Actions (login required)
|
View Item |