Glasnović, Ana.
(2017).
Strategije učenja vokabulara španjolskog kao stranog jezika kod hrvatskih učenika: uloga razine znanja i dobi.
Diploma Thesis. Filozofski fakultet u Zagrebu, Department of Roman Languages and Literature.
[mentor Polić-Bobić, Mirjana and Jelić, Andrea Beata].
Abstract
Ovaj rad proučava strategije učenja vokabulara hrvatskih učenika španjolskog kao stranog jezika, te njihov odnos s razinom znanja i dobi. U teorijskom dijelu rada govori se o
lingvističkim i psiholingvističkim aspektima vezanima uz temu našeg istraživanja. Nastoje se opisati pojmovi vezani uz vokabular, leksička kompetencija, teorije i načini usvajanja vokabulara stranog jezika. Posebice se opisuje područje našeg užeg interesa, strategije učenja
vokabulara, gdje navodimo značajne definicije, karakteristike i kategorizacije spomenutih strategija. Drugi dio rada sastoji se od opisa istraživanja provedenog nad 105 hrvatskih učenika španjolskog kao stranog jezika različite razine znanja i dobi. Rezultati kvantitativne analize pokazali su da učenici većinom znaju što su to strategije učenja vokabulara, smatraju ih iznimno korisnima, ali nikad nisu bili podučavani koje strategije koristiti i na koji način. Također, pokazalo se da učenici u prosjeku ne planiraju svoj proces učenja. Utvrđeno je da pri
učenju vokabulara najčešće koriste socijalne i metakognitivne strategije, a najrjeđe afektivne.
Razina znanja nije se pokazala kao značajan faktor u korištenju strategija vokabulara budući da učenici jednako koriste sve tipove strategija bez obzira na razinu znanja. Međutim, utvrđeno je da je dob povezana s učestalošću korištenja strategija, odnosno da stariji učenici
češće koriste strategije od mlađih učenika.
Actions (login required)
|
View Item |