Marinković, Iris.
(2017).
Stavovi studenata prema utjecaju L3 pri usvajanju španjolskog jezika i književnosti.
Diploma Thesis. Filozofski fakultet u Zagrebu, Department of Roman Languages and Literature.
[mentor Polić-Bobić, Mirjana and Beata-Jelić, Andrea].
Abstract
Ovaj diplomski rad pisan je s namjerom da se stekne uvid u to kako studenti španjolskog jezika na Filozofskom fakultetu u Zagrebu vide jezičnu interferenciju. Točnije,
koliko su je sposobni uočiti te kakvi su njihovi stavovi prema međusobnom utjecaju drugih je na utjecaju drugih jezika koje ti studenti studiraju ili su najdulje tokom života učili ili možda još uvijek uče, na španjolski. Metoda kojom smo prikupili te podatke i stavove studenata je upitnik napravljen tako da su pitanja usmjerena na određene jezične razine (fonetika, ortografija, morfologija,
sintaksa i semantika) kako bismo vidjeli koje od tih područja predstavlja najveći problem, odnosno mogućnost za pogrešku kada se radi o utjecaju drugih jezika na njihovo usvajanje i učenje španjolskog. Glavna teza rada jest ustanoviti razliku i značajnost između utjecaja romanske i ne-romanske skupine na španjolski jezik. Točnije, za koju skupinu jezika je izglednije da će predstavljati problem, to jest, više utjecati na španjolski i takoizazvati
studenta da pogriješi tako da pravilo iz tog drugog jezika upotrijebi na španjolskom jeziku. Statističkom analizom je hipoteza potvrđena, dakle studenti kojima je druga studijska
grupa također romanski jezik ili također uče neki romanski jezik ili engleski, češće osjećaju interferenciju s tim jezikom. Stavovi studenata te njihovi primjeri i objašnjenje grešaka opisani su u analizi i diskusiji. Zbog malog broja ispitanika koji odgovaraju ovakvom opisu, zaključci nisu apsolutni te su podložni daljnjoj interpretaciji i zahtijevaju detaljniju analizu s većim brojem ispitanika ijezičnim testom. Ipak, ovaj rad daje uvid u to koliko su studenti španjolskog jezika svjesni utjecaja iz drugih jezika i kako ih interpretiraju.
Actions (login required)
|
View Item |