Knjižnica Filozofskog fakulteta
Sveučilišta u Zagrebu
Faculty of Humanities and Social Sciences Institutional Repository

Jezični identiteti višejezičnih govornika: studija slučaja

Downloads

Downloads per month over past year

Rajič, Martina. (2017). Jezični identiteti višejezičnih govornika: studija slučaja. Diploma Thesis. Filozofski fakultet u Zagrebu, Department of Roman Languages and Literature. [mentor Skelin Horvat, Anita].

[img]
Preview
PDF (Español)
Download (1MB) | Preview

Abstract

Identitet nije neka nedodirljiva čovjekova esencija, nego je on samoidentifikacija pojedinca spram njegovih individualnih karakteristika i pripadnosti različitim društvenim skupinama, a uključuje i sve etikete (identitete, pozicije subjekta) koje govorniku pridaju ostali. Identitet se formira kroz diskurs, odnosno jezik, u svakoj interakciji pojedinca s okolinom. U ovom radu smatramo da je svaki jezični čin nekog govornika zapravo akt identiteta, kojim govornik potvrđuje, odbija, mijenja i pregovara iznova i nanovo svoje pripisane i pridodane identitete. Tako smatramo da jezik služi kao svojevrstan spremnik konceptualnih resursa za kojima pojedinac poseže u procesima identifikacije, ali također i kao preferirani medij međusobnog razumijevanja, i potvrđivanja i postizanja identiteta u susretima s drugima. S obzirom da se identitet formira kroz diskurse u određenom jeziku, naša pretpostavka je da u situaciji poznavanja različitih jezika, pojedinac, unutar diskursa drugih jezika, može odlučiti promijeniti, pregovarati ili odbaciti stare identitete, ali i zauzeti nove pozicije subjekta (identitete). U našem istraživanju jezičnih biografija dvaju višejezičnih govornika, koji žive van domovine i kreću se u višejezičnim kontekstima, pokušali smo prikazati kako se jezični identitet stvara, mijenja, sukobljava i pregovara u interakciji pojedinca i njegovih želja, htijenja, nastojanja i očekivanja, s društveno pripisanim identitetima i očekivanjima, ideologijama, i pozicijama moći. Smatramo da smo metodom jezične biografije na najbolji način mogli doći do podataka koji se tiču osobnih doživljaja pojedinaca njihovih okolina i samih sebe, a pogotovo njihovih jezičnih praksi, načina učenja jezika, stavova spram jezika koji ih okružuju, i njihovih želja i ambicija u kontekstu pripadnosti različitim jezičnim zajednicama, u par riječi, njihovih jezičnih identiteta.

Item Type: Diploma Thesis
Uncontrolled Keywords: Identitet, višejezičnost, jezični identitet, jezična biografija
Subjects: Romance languages and literatures > Spanish Language and Literature
Departments: Department of Roman Languages and Literature
Supervisor: Skelin Horvat, Anita
Date Deposited: 11 Feb 2019 09:31
Last Modified: 11 Feb 2019 09:31
URI: http://darhiv.ffzg.unizg.hr/id/eprint/10862

Actions (login required)

View Item View Item