Rovičanac, Veronika.
(2018).
Međujezični utjecaj engleskog jezika kao L2 na usvajanje španjolskog jezika kao L3 kod hrvatskih studenata.
Diploma Thesis. Filozofski fakultet u Zagrebu, Department of Roman Languages and Literature.
[mentor Polić-Bobić, Mirjana and Jelić, Andrea Beata].
Abstract
Ovaj rad bavi se pitanjem međujezičnog utjecaja engleskog kao prvog stranog jezika na usvajanje španjolskog kao drugog stranog jezika kod hrvatskih studenata koji studiraju ta dva
jezika na Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu. Cilj je rada istražiti utječe li znanje engleskog jezika kao prvog stranog jezika (L2) na usvajanje španjolskog kao drugog stranog jezika(L3), radi li se o pozitivnom ili negativnom jezičnom prijenosu, u kojim je jezičnim
strukturama prilikom produkcije L3 taj utjecaj najizraženiji, te kakva je korelacija između stupnja međujezičnog utjecaja L2 na L3 i stupnja poznavanja ta dva strana jezika. Ovaj se rad sastoji od dva dijela: teorijskog i istraživačkog. U teorijskom se dijelu govori o čimbenicima
koji utječu na usvajanje jezika, definira se pojam međujezičnog utjecaja i opisuju se vrste jezičnih prijenosa, te se opisuje status engleskog i španjolskog jezika u hrvatskom školskom sustavu i društvu. S druge strane, istraživanje koje čini glavni dio ovog rada, provelo se putem upitnika sačinjenog od tri dijela: sociolingvističkog upitnika, upitnika o iskustvima studenata sa jezičnim prijenosom, te stripa koji su studenti morali pismeno prepričati. Cilj istraživanja bio je opisati međujezični utjecaj engleskog jezika na usvajanje španjolskog jezika kod
hrvatskih studenata ta dva jezika kako bi se te spoznaje mogle iskoristiti za poticanje drugih znanstvenika na istraživanje tog jezičnog para u hrvatskom kontekstu te poticanje jezičnih stručnjaka koji predaju ta dva jezika na uočavanje važnosti jezičnog prijenosa u procesu
usvajanja stranih jezika. Na kraju rada nalazi se zaključak u kojemu se sumiraju rezultati istraživanja te se iznose implikacije rada za obrazovni kontekst.
Actions (login required)
|
View Item |