Knjižnica Filozofskog fakulteta
Sveučilišta u Zagrebu
Faculty of Humanities and Social Sciences Institutional Repository

Strategije usvajanja vokabulara studenata španjolskog jezika

Downloads

Downloads per month over past year

Novak, Karmen. (2017). Strategije usvajanja vokabulara studenata španjolskog jezika. Diploma Thesis. Filozofski fakultet u Zagrebu, Department of Roman Languages and Literature. [mentor Polić-Bobić, Mirjana and Jelić, Andrea-Beata].

[img]
Preview
PDF (Español)
Download (811kB) | Preview

Abstract

U procesu učenja nekog stanog jezika, učenici se često susreću sa raznim poteškoćama, a neke od tih poteškoća, može uzrokovati i učenje vokabulara. Kako bi naučio što veću količinu vokabulara, učenik koristi razne strategije, ponekad svjesno, a ponekad i nesvjesno. Kod većine učenika sam pojam strategija i njihove upotrebe nije dovoljno osviješten, pa stoga učenici ponekad usvajaju manju količinu vokabulara nego što bi to činili u slučaju intenzivnijeg i raznolikog korištenja strategija. U teorijskom dijelu rada, prikazali smo teorijski okvir procesa usvajanja stranog jezika, te smo se pobliže bavili samim pojmom vokabulara, leksičke kompetencije ali i strategija usvajanja vokabulara. Prikazali smo novija istraživanja na temu strategija usvajanja vokabulara, a zatim smo prikazali rezultate vlastitog istraživanja o strategijama usvajanja vokabulara hrvatskih studenata španjolskog jezika. Rezultati istraživanja pokazali su kako studenti najvećim dijelom koriste metakognitivne strategije poput slušanja pjesmi na španjolskom, gledanja raznih filmova i serija na španjolskom, ali tu su naravno i ostale strategije poput upotrebe dvojezičnog rječnika i pogađanja značenja riječi iz konteksta. Rezultati su ujedno pokazali da ne postoje značajne razlike kod same upotrebe strategija između studenata preddiplomskog i diplomskog studija, već postoje razlike kod učestalosti korištenja istih. Istaknuta je potreba za ranijim poučavanjem strategija, ne samo usvajanja vokabulara već i općih strategija učenja, kako bi učenici što bolje i lakše mogli svladati određeni sadržaj.

Item Type: Diploma Thesis
Uncontrolled Keywords: vokabular, leksička kompetencija, strategije usvajanja vokabulara,istraživanje, akademska razina
Subjects: Romance languages and literatures > Spanish Language and Literature
Departments: Department of Roman Languages and Literature
Supervisor: Polić-Bobić, Mirjana and Jelić, Andrea-Beata
Date Deposited: 11 Feb 2019 09:42
Last Modified: 11 Feb 2019 09:42
URI: http://darhiv.ffzg.unizg.hr/id/eprint/10865

Actions (login required)

View Item View Item