Novak, Karmen.
(2017).
Strategije usvajanja vokabulara studenata španjolskog jezika.
Diploma Thesis. Filozofski fakultet u Zagrebu, Department of Roman Languages and Literature.
[mentor Polić-Bobić, Mirjana and Jelić, Andrea-Beata].
Abstract
U procesu učenja nekog stanog jezika, učenici se često susreću sa raznim poteškoćama, a neke od tih poteškoća, može uzrokovati i učenje vokabulara. Kako bi naučio što veću količinu vokabulara, učenik koristi razne strategije, ponekad svjesno, a ponekad i nesvjesno. Kod većine učenika sam pojam strategija i njihove upotrebe nije dovoljno osviješten, pa stoga učenici ponekad usvajaju manju količinu vokabulara nego što bi to činili u slučaju intenzivnijeg i raznolikog korištenja strategija. U teorijskom dijelu rada, prikazali smo teorijski okvir procesa usvajanja stranog jezika, te smo se pobliže bavili samim pojmom vokabulara, leksičke kompetencije ali i strategija usvajanja vokabulara. Prikazali smo novija istraživanja na temu strategija usvajanja vokabulara, a zatim smo prikazali rezultate vlastitog istraživanja o strategijama usvajanja
vokabulara hrvatskih studenata španjolskog jezika.
Rezultati istraživanja pokazali su kako studenti najvećim dijelom koriste metakognitivne strategije poput slušanja pjesmi na španjolskom, gledanja raznih filmova i serija na
španjolskom, ali tu su naravno i ostale strategije poput upotrebe dvojezičnog rječnika i pogađanja značenja riječi iz konteksta. Rezultati su ujedno pokazali da ne postoje značajne razlike kod same upotrebe strategija između studenata preddiplomskog i diplomskog studija, već postoje razlike kod učestalosti korištenja istih. Istaknuta je potreba za ranijim poučavanjem strategija, ne samo usvajanja vokabulara već i općih strategija učenja, kako bi učenici što bolje i lakše mogli svladati određeni sadržaj.
Actions (login required)
|
View Item |