Komazlić, Antonija.
(2018).
Jezični sadržaji u nastavi španjolskog kao stranog jezika: Razvoj diskurzivne kompetencije i analiza udžbenika na razini B2.
Diploma Thesis. Filozofski fakultet u Zagrebu, Department of Roman Languages and Literature.
[mentor Polić-Bobić, Mirjana and Jelić, Andrea-Beata].
Abstract
Uz općenitu namjeru sagledavanja različitih dimenzija komunikacijske kompetencije da bi se uočili elementi znanja koje bi učenik trebao usvojiti u procesu učenja španjolskog kao stranog jezika, rad se usmjerava na problem razvoja diskurzivne kompetencije. Pritom polazi od stava autora Celce-Murcia i Olshtain (2001a) da se preko diskursa razvijaju sve ostale kompetencije. U prvom dijelu daje se pregled razvoja koncepata komunikacijske i diskurzivne kompetencije u okviru primijenjene lingvistike i unutar modela analize komunikacijske kompetencije, a potom se
nastavlja s perspektivom metodike usvajanja drugog jezika.
Od promatranih modela, pri odabiru područja analize (u drugom dijelu) u radu se referira na Hallidayev (1970) teorijski okvir, koji naglašava potrebu proučavanja jezika u uporabi. Shvaćajući jezik kao resurs za komunikaciju, autor povezuje strukturalni (sustav jezika) i funkcionalni (jezične funkcije) pristup s procesom učenja jezika. Stoga se u ovom radu funkcionalni sadržaji shvaćaju kao alat za razvoj diskurzivne kompetencije u udžbenicima za podučavanje španjolskog kao stranog jezika, uz pretpostavku da se Hallidayeva (1970) perspektiva može koristiti za promatranje diskursa (Zimmermman, 2008). Proces analize funkcionalnih sadržaja na razini B2 temelji se na smjernicama postavljenima u Kurikulumu Instituta Cervantes (2006), koji slijedi sugestije Zajedničkog europskog referentnog okvira za jezike (2002) i nudi tri inventara koji čine pragmatičko-diskurzivnu komponentu. Kurikulum Instituta Cervantes (2006) tako nudi okvir funkcionalnih sadržaja za svaku od šest razina učenja španjolskog kao stranog jezika. U ovom se radu stoga nudi prikaz evaluacije
funkcionalnih sadržaja predstavljenih u različitim udžbenicima za poučavanje španjolskog kao stranog jezika na razini B2: PRISMA Avanza (Edinumen, 2007), ECO 3 (Edelsa, 2006) i En acción 3 (enCLAVE -ELE, 2007) i analize u kojoj se mjeri ti sadržaji podudaraju s okvirom koji
postavlja Kurikulum Instituta Cervantes (2006.).
Actions (login required)
|
View Item |