Jeleč, Ivana.
(2018).
Stilovi i strategije učenja španjolskog kao stranog
Jezika.
Diploma Thesis. Filozofski fakultet u Zagrebu, Department of Roman Languages and Literature.
[mentor Polić-Bobić, Mirjana and Jelić, Andrea-Beata].
Abstract
Zahvaljujući globalizaciji društva u kojem živimo, postalo je uobičajeno da govornici određenog jezika, uz svoj rodni, poznaju i govore još barem jedan strani jezik zahvaljujući
kojem uspješnije posluju i djeluju u suvremenom društvu. Uvjerljivo najviše govornika ima kineski jezik kojim govori više od 1,2 milijarde ljudi, a potom slijede španjolski i engleski jezik (Simons, 2017). Kako ističe Hina (2016 prema Index.hr, 2016), „u Hrvatskoj dva ili više strana jezika uči 44,5 posto učenika.“. Proces učenja stranog jezika kompleksan je, zahtjevan i dugotrajan proces, potaknut različitim motivima, a može se odvijati svjesno ili nesvjesno, ovisno o okruženju. Tijekom učenja stranih
jezika učenik razvija svoju komunikacijsku kompetenciju kako bi unutar određene zajednice komunicirao na prikladan način te ovladao jezičnim normama poput izvornih govornika tog
jezika. Postizanje komunikacijske kompetencije nameće se kao ultimativni cilj učenja stranog jezika, a ono što uvelike utječe na cjelokupni proces učenja su individualni čimbenici kao što su motivacija, jezična nadarenost, osobine ličnosti, dob učenika te stilovi i strategije kojima se učenici koriste prilikom učenja stranog jezika. Upravo su zadnje spomenuti čimbenici predmet ovog diplomskog rada.
Dok se stilovi odnose na načine prikupljanja, obrađivanja te pohrane informacija i određeni su prethodnim iskustvima, genetikom ili kulturom učenika, strategije učenja uključuju tehnike, aktivnosti i metode koje učenici primjenjuju kako bi njihovo učenje bilo što učinkovitije. Postoje brojne podjele stilova i strategija, a autorica ovog diplomskog rada odlučila je koristeći VAK upitnik istražiti koji od tri stila učenja – vizualni, auditivni ili kinestetički – dominira među studentima prve godine studija španjolskog jezika i književnosti. Također, uz stilove učenja, u okviru ovog diplomskog rada autorica se osvrnula i na strategije učenja pa je tako koristeći SILL instrument autorica istražila koje od četiri skupine strategija – kognitivne,
metakognitivne, društvene ili afektivne – prevladava unutar spomenutog uzorka ispitanika.
Actions (login required)
|
View Item |