Knjižnica Filozofskog fakulteta
Sveučilišta u Zagrebu
Faculty of Humanities and Social Sciences Institutional Repository

Stilovi i strategije učenja španjolskog kao stranog Jezika

Downloads

Downloads per month over past year

Jeleč, Ivana. (2018). Stilovi i strategije učenja španjolskog kao stranog Jezika. Diploma Thesis. Filozofski fakultet u Zagrebu, Department of Roman Languages and Literature. [mentor Polić-Bobić, Mirjana and Jelić, Andrea-Beata].

[img]
Preview
PDF (Español)
Download (1MB) | Preview

Abstract

Zahvaljujući globalizaciji društva u kojem živimo, postalo je uobičajeno da govornici određenog jezika, uz svoj rodni, poznaju i govore još barem jedan strani jezik zahvaljujući kojem uspješnije posluju i djeluju u suvremenom društvu. Uvjerljivo najviše govornika ima kineski jezik kojim govori više od 1,2 milijarde ljudi, a potom slijede španjolski i engleski jezik (Simons, 2017). Kako ističe Hina (2016 prema Index.hr, 2016), „u Hrvatskoj dva ili više strana jezika uči 44,5 posto učenika.“. Proces učenja stranog jezika kompleksan je, zahtjevan i dugotrajan proces, potaknut različitim motivima, a može se odvijati svjesno ili nesvjesno, ovisno o okruženju. Tijekom učenja stranih jezika učenik razvija svoju komunikacijsku kompetenciju kako bi unutar određene zajednice komunicirao na prikladan način te ovladao jezičnim normama poput izvornih govornika tog jezika. Postizanje komunikacijske kompetencije nameće se kao ultimativni cilj učenja stranog jezika, a ono što uvelike utječe na cjelokupni proces učenja su individualni čimbenici kao što su motivacija, jezična nadarenost, osobine ličnosti, dob učenika te stilovi i strategije kojima se učenici koriste prilikom učenja stranog jezika. Upravo su zadnje spomenuti čimbenici predmet ovog diplomskog rada. Dok se stilovi odnose na načine prikupljanja, obrađivanja te pohrane informacija i određeni su prethodnim iskustvima, genetikom ili kulturom učenika, strategije učenja uključuju tehnike, aktivnosti i metode koje učenici primjenjuju kako bi njihovo učenje bilo što učinkovitije. Postoje brojne podjele stilova i strategija, a autorica ovog diplomskog rada odlučila je koristeći VAK upitnik istražiti koji od tri stila učenja – vizualni, auditivni ili kinestetički – dominira među studentima prve godine studija španjolskog jezika i književnosti. Također, uz stilove učenja, u okviru ovog diplomskog rada autorica se osvrnula i na strategije učenja pa je tako koristeći SILL instrument autorica istražila koje od četiri skupine strategija – kognitivne, metakognitivne, društvene ili afektivne – prevladava unutar spomenutog uzorka ispitanika.

Item Type: Diploma Thesis
Uncontrolled Keywords: stilovi učenja, strategije učenja, proces učenja, strani jezik, španjolski jezik, VAK upitnik, SILL
Subjects: Romance languages and literatures > Spanish Language and Literature
Departments: Department of Roman Languages and Literature
Supervisor: Polić-Bobić, Mirjana and Jelić, Andrea-Beata
Date Deposited: 27 Feb 2019 12:49
Last Modified: 27 Feb 2019 12:49
URI: http://darhiv.ffzg.unizg.hr/id/eprint/10967

Actions (login required)

View Item View Item