Vulić, Marijana.
(2018).
Interkulturalnost u nastavi španjolskog kao stranog jezika.
Diploma Thesis. Filozofski fakultet u Zagrebu, Department of Roman Languages and Literature.
[mentor Polić-Bobić, Mirjana and Jelić, Andrea-Beata].
Abstract
Ovaj rad bavi se interkulturalnošću u nastavi španjolskog kao stranog jezika. Danas je društvo veoma složeno i globalizirano i učestali su kontakti među osobama koje dolaze iz različitih kultura. Kako bi se izbjegli nesporazumi potrebno je usvojiti određena kulturološka znanja drugih naroda. Kultura i jezik međusobno se isprepliću te stoga interkulturalnost čini bitan dio
učenja stranog jezika. U povijesti učenja stranih jezika naglasak je bio na usvajanju gramatike, leksika i izgovora. Tek se u 20. stoljeću veći naglasak stavlja na učenje i usvajanje kulturoloških elemenata tijekom procesa učenja stranog jezika. Znanje o kulturi ne uključuje samo poznavanje povijesti, umjetnosti i književnosti, već i poznavanje tradicija, načina ponašanja i načina komunikacije. Imajući na umu sve navedeno, prvi dio rada bavi se teorijskim konceptom kulture te poviješću usvajanja kulturoloških elemenata u kontekstu glotodidaktike. Zatim je prikazan razvoj komunikacijske kompetencije te važnost
sociokulturalne, sociolingvističke i interkulturalne kompetencije u procesu učenja i usvajanja jezika. U drugom djelu rada prikazuju se rezultati istraživanja provedenog s hrvatskim učenicima španjolskog jezika. Cilj istraživanja bio je utvrditi stav učenika prema kulturološkim sadržajima prilikom učenja španjolskog kao stranog jezika. Istraživanje je provedeno pomoću ankete i u njemu su sudjelovala 83 učenika iz dvije zagrebačke srednje škole. Rezultati istraživanja su pokazali da, unatoč tome što se i dalje prednost u nastavi daje lingvističkoj kompetenciji, prisutni su i elementi kulture. Učenici imaju razvijenu svijest
prema kulturološkim sadržajima i visoko razvijenu toleranciju i otvorenost prema stranim kulturama.
Actions (login required)
|
View Item |