Knjižnica Filozofskog fakulteta
Sveučilišta u Zagrebu
Faculty of Humanities and Social Sciences Institutional Repository

Sociolingvistička kompetencija u nastavi španjolskog jezika na primjeru izreka i poslovica

Downloads

Downloads per month over past year

Tkalčić, Žana. (2019). Sociolingvistička kompetencija u nastavi španjolskog jezika na primjeru izreka i poslovica. Diploma Thesis. Filozofski fakultet u Zagrebu, Department of Roman Languages and Literature. [mentor Polić-Bobić, Mirjana and Jelić, Andrea-Beata].

[img]
Preview
PDF (Español)
Download (1MB) | Preview

Abstract

Cilj ovog diplomskog rada je istražiti razvijanje sociolingvističke kompetencije u nastavi španjolskog jezika na primjeru izreka i poslovica. Prema ZEROJ-u (2002) sociolingvistička kompetencija odnosi se na poznavanje i uporabu stranog jezika u kulturno društvenom kontekstu. Pritom uključuje mudre izreke i poslovice koje su prisutne u stranom jeziku te njihovu upotrebu u različitim situacijama. Izreke i poslovice često se koriste u naslovima časopisa te u kolokvijalnom govoru (ZEROJ, 2002). One su dio sociolingvističke kompetencije govornika koja uključuje interakciju, stupanj formalnosti govora i norme ponašanja (Starc, 2011). U radu će se propitati zašto treba uvrstiti izreke i poslovice u nastavu španjolskog jezika te koje vrste izreka i poslovica bi bilo dobro poučavati (Sardelli, 2009). Analiza pedeset udžbenika španjolskog jezika pokazala je vrlo malu zastupljenost izreka i poslovica u nastavi. Od pedeset udžbenika, izreke i poslovice se koriste u samo četrnaest udžbenika te su često prisutne izvan konteksta (Campo Martínez, 2001). U istraživačkom dijelu rada cilj je utvrditi razinu sociolingvističke kompetencije studenata na primjeru izreka i poslovica te utvrditi stavove prema ulozi tih sadržaja kako u komunikaciji na španjolskom jeziku tako i u nastavi. Pretpostavka je da na višim godinama studija studenti više poznaju i koriste izreke i poslovice u španjolskom jeziku, a samim time raste i njihov pozitivan stav o važnosti izreka i poslovica kako u komunikaciji na stranom jeziku tako i u nastavi. Nakon provedenog istraživanja na Sveučilištu u Zagrebu pokazalo se kako studenti znaju španjolske izreke i poslovice te njihovo sveukupno poznavanje izreka raste od prve do pete godine s ponekim odstupanjima kod određenih izreka. Također raste pozitivan stav te interes studenata za izreke i poslovice u nastavi španjolskog jezika. Samim time može se zaključiti da bi se izreke i poslovice trebale više uvrstiti u nastavu španjolskog jezika jer su one važan dio jezičnog korpusa svakog jezika.

Item Type: Diploma Thesis
Uncontrolled Keywords: sociolingvistika, nastava stranog jezika, poslovice, izreke
Subjects: Romance languages and literatures > Spanish Language and Literature
Departments: Department of Roman Languages and Literature
Supervisor: Polić-Bobić, Mirjana and Jelić, Andrea-Beata
Date Deposited: 10 Apr 2019 10:37
Last Modified: 10 Apr 2019 10:37
URI: http://darhiv.ffzg.unizg.hr/id/eprint/11045

Actions (login required)

View Item View Item