Knjižnica Filozofskog fakulteta
Sveučilišta u Zagrebu
Faculty of Humanities and Social Sciences Institutional Repository

Frazeološka sastavnica leksičke kompetencije u poučavanju španjolskog kao stranog jezika

Downloads

Downloads per month over past year

Berlengi, Filip. (2018). Frazeološka sastavnica leksičke kompetencije u poučavanju španjolskog kao stranog jezika. Diploma Thesis. Filozofski fakultet u Zagrebu, Department of Roman Languages and Literature. [mentor Ćavar, Ana].

[img]
Preview
PDF (Español)
Download (915kB) | Preview

Abstract

Ovaj rad bavi se proučavanjem važnosti i zastupljenosti frazeološke komponente kao jedne od sastavnica leksičke kompetencije u poučavanju španjolskog kao stranog jezika. Rad se sastoji od teorijskog dijela u kojem su razloženi pojmovi “leksička kompetencija” i “vokabular”, kojima se bavi Zajednički Europski referentni okvir za jezike (u daljnjem tekstu: ZEROJ), a u nastavku se predstavljaju i objašnjavaju koncepti frazema i idiomatskih izraza. Drugi dio rada sastoji se od istraživanja provedenog analizom serije srednjoškolskih udžbenika španjolskog kao stranog jezika, pri tome se fokusirajući pretežno na udžbenike srednjih i naprednih razina prema ZEROJ-u (B2, C1 i C2), prvenstveno zbog razloga što se frazemi sustavno pojavljuju i poučavaju/uče kao definiran i obradiv koncept u udžbenicima od razine B1 nadalje. Specifičnost i zajednički nazivnik frazema, poslovica te svih vrsta idiomatskih izraza je svakako nemogućnost njihova direktnog prijevoda prema leksičkim komponentama od kojih su sačinjeni. Svaki idiomatski izraz stoga predstavlja zasebnu semantičku cjelinu koja svoj specifični smisao poprima zahvaljujući nekom od leksikalizacijskih mehanizama kao što su metafora ili metonimija. U zadnje se vrijeme u komunikacijskom pristupu poučavanja stranog jezika teži sustavnije poučavati i prezentirati frazeme putem raznih organizacijskih metoda kao što su primjerice poučavanje/učenje frazema iz istog semantičkog polja ili frazema koji su tvoreni prema istom leksičkom ključu. Istraživanje obuhvaća kvantitativnu analizu serije udžbenika u kojoj se razlažu zastupljenost idiomatskih izraza i ključ prema kojem su grupirani, te kvalitativnu analizu dobivenih rezultata prema pragmalingvističkim spoznajama izloženima u teorijskom dijelu rada.

Item Type: Diploma Thesis
Uncontrolled Keywords: frazeologija, idiomatski izrazi, leksička kompetencija
Subjects: Romance languages and literatures > Spanish Language and Literature
Departments: Department of Roman Languages and Literature
Supervisor: Ćavar, Ana
Date Deposited: 09 Apr 2019 08:35
Last Modified: 09 Apr 2019 08:35
URI: http://darhiv.ffzg.unizg.hr/id/eprint/11048

Actions (login required)

View Item View Item