Grgić, Maja. (2012). Tekst i njegove funkcije u poučavanju španjolskog kao stranog jezika. Diploma Thesis. Filozofski fakultet u Zagrebu, Department of Roman Languages and Literature. [mentor Polić-Bobić, Mirjana].
PDF
(Español)
- Registered users only
Download (547kB) | Request a copy |
Abstract
Ovaj rad bavi se problematikom teksta i njegovim funkcijama u poučavanju španjolskog kao stranog jezika s naglaskom na književni tekst. Rad ukratko objašnjava temeljne pojmove vezane uz poučavanje i ovladavanje stranim jezikom, pojašnjava proces čitanja i naglašava njegovu važnost, definira kompetencije kojima učenik treba ovladati. Također, daje kratki prikaz povijesnog razvoj metoda i pristupa u poučavanju. Nadalje, rad nudi nekoliko definicija samog teksta, pojašnjava njegove funkcije u poučavanju, ali i daje tumačenja književnosti kao pojma s obzirom na ulogu koju ima u poučavanju stranih jezika. Ovaj rad ujedno predlaže nekoliko tipologija kriterija koje mogu pomoći nastavnicima pri odabiru odgovarajućeg književnog teksta koji će ne samo imati didaktičku funkciju već i pedagošku te razvijati interes prema čitanju. U radu se naglašava važnost kulturološke komponente u poučavanju i činjenica da je upravo književni tekst idealan medij za njezino posredovanje. Štoviše, književni se tekst prikazuje kao idealan način da se integriraju različita znanja i sposobnosti u stranom jeziku, upozna kultura i karakteristike društva u kojem se taj jezik govori te da se sve poveže u cjelinu koja onda garantira ovladavanje jezikom u njegovoj potpunosti. Na kraju, rad predlaže i analizira specifičnu vrstu teksta koji po svojim karakteristikama odgovara književnom tekstu iako formalno govoreći to nije. Naime, riječ je o vrsti teksta koji oponaša književne žanrove, najčešće detektivske priče ili dnevnike, a koji je vokabularom i strukturama kojima se služi prilagođen određenoj razini poznavanja jezika. Također, autori tih tekstova, koji su izvorni govornici, nude popis pojmova, riječi i izraza koji bi mogli otežati razumjevanje teksta, a najčešće su vezani upravo uz kulturološku komponentu. Autori ih objašnjavaju i predlažu zadatke kojima se provjerava upotreba i značenje spomenutih pojmova, riječi i izraza. Ti tekstovi zadovoljavaju sve kriterije potrebne da bi se neki književni tekst mogao koristiti u poučavanju stranog jezika jer obrađuju zanimljive i zabavne teme. Nadalje, pojašnjenja koja autori nude ne umanjuju izazov čitanja i otkrivanja „novog“ u tekstu, a sam tekst se može na razne načine obraditi i na njemu se mogu temeljiti različite aktivnosti, a tekst također omogućuje povezivanje različitih znanja te osigurava kontakt s kulturom jezika koji se uči.
Item Type: | Diploma Thesis |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | metoda, književni tekst, čitanje, poučavanje i ovladavanje, kriteriji, komunikacijski pristup, kulturološka komponenta, lectura graduada |
Subjects: | Romance languages and literatures > Spanish Language and Literature |
Departments: | Department of Roman Languages and Literature |
Supervisor: | Polić-Bobić, Mirjana |
Date Deposited: | 30 Oct 2012 13:31 |
Last Modified: | 07 Dec 2016 13:39 |
URI: | http://darhiv.ffzg.unizg.hr/id/eprint/1891 |
Actions (login required)
View Item |