Filipović, Andrijana.
(2002).
Samopoštovanje i percepcija kompetentnosti darovite djece.
Diploma Thesis. Filozofski fakultet u Zagrebu, Department of Psychology.
[mentor Ajduković, Dean].
Abstract
Odnos samopoštovanja i percepcije kompetentnosti darovite djece i njihovih vršnjaka ispitivano je na skupini od 56 učenika prosječne dobi od 9 godina i 7 mjeseci. Darovita skupina ispitanika je identificirana na temelju rezultata na Standardnim progresivnim matricama, a skupina nedarovitih ispitanika formirana je kao njihovi ekvivalentni parovi na temelju niza karakteristika. Na temelju rezultata koje obje skupine ispitanika ostvaruju na Profilu samopercepcije za djecu, darovita i nedarovita skupina se razlikuju pri percepciji školske kompetentnosti, s tim da se darovita skupina percipira kompetentnijom. Ispitivane skupine ispitanika se ne razlikuju s obzirom na izraženost samopoštovanja, no sadržajno njihovo samopoštovanje se ponešto razlikuje. Percipirani tjelesni izgled i percipirana regulacija ponašanja objašnjavaju 40,7% varijance samopoštovanja darovite skupine ispitanika, dok percipirana socijalna prihvaćenost objašnjava 24,1% varijance samopoštovanja nedarovite skupine ispitanika.
Actions (login required)
|
View Item |