Knjižnica Filozofskog fakulteta
Sveučilišta u Zagrebu
Faculty of Humanities and Social Sciences Institutional Repository

Quelle culture on enseigne dans la classe de FLE : analyse du contenu socio-culturel des manuels de français utilisés en Croatie

Downloads

Downloads per month over past year

Osrečak, Ana. (2013). Quelle culture on enseigne dans la classe de FLE : analyse du contenu socio-culturel des manuels de français utilisés en Croatie. Diploma Thesis. Filozofski fakultet u Zagrebu, Department of Roman Languages and Literature. [mentor Bikić-Carić, Gorana].

[img]
Preview
PDF (Croatian)
Download (362kB) | Preview

Abstract

Poučavanje kulture u nastavi stranog jezika od velike je važnosti. U prvom dijelu rada, predstavili smo teorijski okvir gdje smo pokazali da su jezik i kultura nerazdvojni elementi. Isto tako, smatramo da nije moguće poučavati jedan jezik a da pritom izuzmemo kulturu koja predstavlja njegovu veoma važnu komponentu jer s jedne strane, možemo reći da jezik pripada kulturi, da proizlazi iz nje i tvori njen dio. S druge strane, jezik je sredstvo pomoću kojeg pojedinac usvaja kulturu zajednice u kojoj živi. Nakon promišljanja o vlastitom obrazovanju, čini nam se da se premalen naglasak stavljao upravo na poučavanje kulture u okviru učenja stranog jezika. Tim više, kad govorimo o jeziku koji nam nije blizak, niti toliko prisutan u medijima. Iz tog razloga, htjeli smo saznati odgovor na pitanje: Koju kulturu poučavamo u okviru nastave francuskog jezika kao stranog? Proveli smo analizu socio-kulturoloških sadržaja u udžbenicima francuskog jezika koji se koriste u nastavi francuskog jezika kao stranog u Republici Hrvatskoj. Radi se o pet udžbenika: Le nouveau taxi 1 (Capelle et Monand 2009), Le nouveau taxi 2 (Monand 2009), Alter ego 1 (Berthet et al. 2006a), Alter ego 2 (Berthet et al. 2006b), Alter ego 3 (Dollez et Pons 2006). Rezultati analize sadržaja pokazali su da je 98,5% socio-kulturoloških tema prisutno u udžbenicima, dok je najzastupljenija ona tema koja se odnosi na ”visoku” kulturu. Ovi podaci daju nam polovičan odgovor na postavljeno pitanje, jer nastavnici mogu osim sadržaja u udžbenicima koristiti i druge dokumente i medije na satu stranog jezika kako bi još više približili i bar donekle oživjeli kulturu stranog jezika.

Item Type: Diploma Thesis
Uncontrolled Keywords: nastava francuskog jezika, jezik, kultura, socio-kulturološke teme, učeničke kompetencije
Subjects: Romance languages and literatures > French language and literature
Departments: Department of Roman Languages and Literature
Supervisor: Bikić-Carić, Gorana
Date Deposited: 16 Sep 2014 11:24
Last Modified: 02 Dec 2016 12:05
URI: http://darhiv.ffzg.unizg.hr/id/eprint/4620

Actions (login required)

View Item View Item