Knjižnica Filozofskog fakulteta
Sveučilišta u Zagrebu
Faculty of Humanities and Social Sciences Institutional Repository

Socio-kulturalni elementi u nastavi prema razinama ZEROJ-a (A1 – B2) : razvijanje socio-kulturalne kompetencije kroz vizualnu umjetnost i glazbu

Downloads

Downloads per month over past year

Zanki, Andrea Lucia. (2013). Socio-kulturalni elementi u nastavi prema razinama ZEROJ-a (A1 – B2) : razvijanje socio-kulturalne kompetencije kroz vizualnu umjetnost i glazbu. Diploma Thesis. Filozofski fakultet u Zagrebu, Department of Roman Languages and Literature. [mentor Polić-Bobić, Mirjana and Luetić, Silvana].

[img] PDF (Español) - Registered users only
Download (3MB) | Request a copy

Abstract

Ovaj rad naglašava važnost integriranja socio-kulturalnih elemenata u nastavu španjolskoga kao stranog jezika, s posebnim naglaskom na korištenje umjetnosti u svrhu približavanja kulture naroda čiji se jezik poučava odnosno uči. Zbog boljeg shvaćanja uloge onoga koji poučava odnosno onoga koji uči strani jezik u radu su ukratko objašnjeni ključni pojmovi vezani za poučavanje i učenje stranih jezika te razlika između pristupa, metoda i tehnika. Također je ponuđena definicija komunikacijske kompetencije, za čiji je razvoj potrebno poznavanje kako jezika tako i kulture, te su objašnjeni temelji socio-kulturalne teorije L. S. Vygotskoga kao i njene primjene u nastavi španjolskoga kao stranog jezika danas. Oslanjajući se na gore navedeno, nadalje su objašnjeni osnovni pojmovi vezani za socio-kulturalnu komponentu te je istaknuta uloga kulture u nastavi stranih jezika, u ovom konkretnom slučaju španjolskoga. Također je naglašena činjenica da usprkos tome što su jezik i kultura neodvojivi pojmovi u procesu poučavanja i učenja stranih jezika nije uvijek jednostavno uskladiti poučavanje ovih dvaju pojmova. Sukladno tome, ovdje su nabrojeni neki od problema vezanih za integraciju kulture u nastavu kao i oni povezani s marginalnim položajem kulturalne komponente u udžbenicima dostupnima na tržištu i u nastavi stranih jezika. Istovremeno, naglašeno je da su odabir i priprema materijala koji sadrže informacije o kulturi, a pomoću kojih će se na satovima španjolskog jezika moći raditi kako na kulturi tako i na jeziku, prvi korak u rješavanju spomenutih problema. Na kraju su ponuđene neke ideje o tome kako integrirati kulturalnu komponentu u nastavu španjolskog jezika sa ciljem da se na takav način učenicima omogući svladavanje svih dimenzija jezika koji je predmet njihovog proučavanja. U svrhu postizanja navedenog cilja, ovaj rad predlaže upotrebu vizualne umjetnosti i glazbe iz španjolskog i hispanskoameričkog svijeta pa su tako predstavljene neke mogućnosti koje ovakav motivirajući i zabavni materijal nudi u nastavi, a čije dobro isplanirano korištenje vodi k ostvarenju temeljnih ciljeva poučavanja i učenja španjolskog jezika, odnosno omogućava razvoj interkulturalne komunikacijske kompetencije.

Item Type: Diploma Thesis
Uncontrolled Keywords: poučavanje i učenje, socio-kulturalna teorija, socio-kulturalna komponenta, vizualna umjetnost i glazba
Subjects: Romance languages and literatures > Spanish Language and Literature
Departments: Department of Roman Languages and Literature
Supervisor: Polić-Bobić, Mirjana and Luetić, Silvana
Date Deposited: 23 Oct 2014 09:51
Last Modified: 02 Dec 2016 12:07
URI: http://darhiv.ffzg.unizg.hr/id/eprint/4836

Actions (login required)

View Item View Item