Knjižnica Filozofskog fakulteta
Sveučilišta u Zagrebu
Faculty of Humanities and Social Sciences Institutional Repository

Strategije učenja gramatike španjolskog kao stranog jezika. Rezultati istraživanja kod hrvatskih učenika

Downloads

Downloads per month over past year

Sikirić, Marija. (2013). Strategije učenja gramatike španjolskog kao stranog jezika. Rezultati istraživanja kod hrvatskih učenika. Diploma Thesis. Filozofski fakultet u Zagrebu, Department of Roman Languages and Literature. [mentor Polić-Bobić, Mirjana and Jelić, Andrea Beata].

[img]
Preview
PDF (Español)
Download (854kB) | Preview

Abstract

Strategije učenja gramatike predstavljaju predmet zanimanja novijih istraživanja procesa usvajanja stranog jezika. Opće strategije učenja stranih jezika istražuju se već više desetaka godina, no zasad postoji relativno malo istraživanja usmjerenih isključivo na proučavanje strategija učenja gramatike. Upravo iz tog razloga još uvijek ne postoje općeprihvaćeni opisi, odnosno tipologije tih strategija, pa dosad objavljeni radovi u ovom području ukazuju na potrebu daljnjih empirijskih istraživanja koja bi se time sustavno bavila. U teorijskom dijelu rada, iznijeli smo teorijski okvir bavljenja strategijama gramatike i govorili o ulozi gramatike u nastavni stranih jezika, općim strategijama učenja s naglaskom na strategije procesiranja gramatičkih elemenata te dali pregled dosadašnjih istraživanja na ovom području. Zatim smo iznijeli rezultate vlastitog istraživanja provedenog s ciljem dobivanja uvida u procese ovladavanja gramatikom španjolskog kao stranog jezika kod hrvatskih učenika, kako bismo utvrdili koje strategije učenja gramatike koriste te učestalost njihove uporabe. Podatke o strategijama učenja gramatike prikupili na dva načina: kvantitativnim istraživanjem, odnosno strukturiranim upitnikom za određivanje vrste i mjerenje učestalosti uporabe strategija učenja gramatike, te kvalitativnim istraživanjem, metodom glasnog navođenja misli, u kojem su učenici naglas rješavali gramatički zadatak. Rezultati istraživanja ukazuju na razlike između percipirane i stvarne uporabe strategija, odnosno procjena učestalosti korištenja strategija ponuđenih u upitniku ne odgovara u potpunosti stvarnoj uporabi strategija kod izvođenja gramatičkog zadatka. Također su utvrđene spolne razlike u uporabi strategija i razlike s obzirom na prethodno iskustvo u učenju drugih stranih jezika. Istaknuta je potreba za dodatnim istraživanjima s većim brojem ispitanika na različitim razinama znanja španjolskog kao stranog jezika i raznolikim gramatičkim zadacima, kao i ispitivanje utjecaja individualnih čimbenika u ovom području.

Item Type: Diploma Thesis
Uncontrolled Keywords: gramatika u nastavi stranih jezika, komunikacijska kompetencija, gramatička kompetencija, strategije učenja, strategije učenja gramatike
Subjects: Romance languages and literatures > Spanish Language and Literature
Departments: Department of Roman Languages and Literature
Supervisor: Polić-Bobić, Mirjana and Jelić, Andrea Beata
Date Deposited: 19 Nov 2014 11:32
Last Modified: 02 Dec 2016 12:05
URI: http://darhiv.ffzg.unizg.hr/id/eprint/4894

Actions (login required)

View Item View Item