Sikirić, Marija.
(2013).
Strategije učenja gramatike španjolskog kao stranog jezika.
Rezultati istraživanja kod hrvatskih učenika.
Diploma Thesis. Filozofski fakultet u Zagrebu, Department of Roman Languages and Literature.
[mentor Polić-Bobić, Mirjana and Jelić, Andrea Beata].
Abstract
Strategije učenja gramatike predstavljaju predmet zanimanja novijih istraživanja procesa usvajanja stranog jezika. Opće strategije učenja stranih jezika istražuju se već više
desetaka godina, no zasad postoji relativno malo istraživanja usmjerenih isključivo na proučavanje strategija učenja gramatike. Upravo iz tog razloga još uvijek ne postoje općeprihvaćeni opisi, odnosno tipologije tih strategija, pa dosad objavljeni radovi u ovom području ukazuju na potrebu daljnjih empirijskih istraživanja koja bi se time sustavno bavila. U teorijskom dijelu rada, iznijeli smo teorijski okvir bavljenja strategijama gramatike i govorili o ulozi gramatike u nastavni stranih jezika, općim strategijama učenja s naglaskom na strategije procesiranja gramatičkih elemenata te dali pregled dosadašnjih istraživanja na ovom području. Zatim smo iznijeli rezultate vlastitog istraživanja provedenog s ciljem dobivanja uvida u procese ovladavanja gramatikom španjolskog kao stranog jezika kod hrvatskih učenika, kako bismo utvrdili koje strategije učenja gramatike koriste te učestalost njihove uporabe. Podatke o strategijama učenja gramatike prikupili na dva načina: kvantitativnim istraživanjem, odnosno strukturiranim upitnikom za određivanje vrste i mjerenje učestalosti uporabe strategija učenja gramatike, te kvalitativnim istraživanjem, metodom glasnog navođenja misli, u kojem su učenici naglas rješavali gramatički zadatak. Rezultati istraživanja ukazuju na razlike između percipirane i stvarne uporabe
strategija, odnosno procjena učestalosti korištenja strategija ponuđenih u upitniku ne odgovara u potpunosti stvarnoj uporabi strategija kod izvođenja gramatičkog zadatka. Također su utvrđene spolne razlike u uporabi strategija i razlike s obzirom na prethodno iskustvo u učenju drugih stranih jezika. Istaknuta je potreba za dodatnim istraživanjima s većim brojem ispitanika na različitim razinama znanja španjolskog kao stranog jezika i
raznolikim gramatičkim zadacima, kao i ispitivanje utjecaja individualnih čimbenika u ovom području.
Actions (login required)
|
View Item |