Knjižnica Filozofskog fakulteta
Sveučilišta u Zagrebu
Faculty of Humanities and Social Sciences Institutional Repository

Simetrías spisateljice Luise Valenzuele iz feminističke perspektive

Downloads

Downloads per month over past year

Lovrinović, Vedrana. (2013). Simetrías spisateljice Luise Valenzuele iz feminističke perspektive. Diploma Thesis. Filozofski fakultet u Zagrebu, Department of Roman Languages and Literature. [mentor Koričančić, Velebita and Polić-Bobić, Mirjana].

[img] PDF (Español) - Registered users only
Download (536kB) | Request a copy

Abstract

Argentinska spisateljica Luisa Valenzuela je među najuglednijim suvremenim hispanskoameričkim spisateljicama. U njezinima djelima isprepliću se feminističke perspektive s postmodernizmom budući da umije vješto pretočiti teoriju u fikciju i razviti inteligentno i zahtjevno štivo. U ovom radu analizira se zbirka priča Simetrías objavljena 1993. godine. Prije same analize djela, bit će riječi o ključnim trenutcima njezina života kao i o najbitnijim djelima iz njezinog književnog opusa. Simetrías je djelo koje nudi razne pristupe za književnu analizu; Valenzuela se poigrava feminizmom i postmodernizmom. Kritizira društvenu nepravdu, lažne proroke i dovodi u pitanje položaj junakinja iz dječjih bajki. Moć, muška dominacija, autoritet, odnos majke i kćeri, pisanje i jezik samo su neke od tema koje se provlače kroz ovu zbirku priča. Osim ovih motiva, Valenzuela osuđuje i politiku argentinske vlade koja je dovela do takozvanog Prljavog rata (1976-1983) tijekom kojeg je vlada otela i ubila tisuće vlastitih građana. U ovom radu, naglasak je stavljen na devet priča koje svaka na svoj način raspravljaju spomenute teme. Posebno zanimljivu cjelinu čine “Bajke/Priče iz pakla” gdje Valenzuela prema primjeru priča braće Grimm i Charlesa Perraulta piše novu inačicu, no u njima sretni završetak nije prioritet. Spisateljica zauzima feminističku perspektivu te stavlja ženske likove u položaj subjekta koji pripovijedaju i kroje vlastite životne priče. Međutim, ne govore samo ženski likovi, Valenzuela stvara i muške likove koji sada u ulozi prinčeva iz bajki imaju drugačije sudbine od onih klasičnih bajkovitih. Postmodernističke karakteristike poput intertekstualnosti, historiografske metafikcije, te diskurs koji odražava moć i autoritet, vidljive su u mnogim pričama, te su uočljive kao leitmotif cijele zbirke. Poigravanjem s označiteljem i označenim, te inverzijom ustaljenih tradicionalnih naracija, a u svrhu feminističke i političke subverzije kulture, Valenzuela oblikuje djelo koje se simetrično poigrava i s ostalim njenim djelima.

Item Type: Diploma Thesis
Subjects: Romance languages and literatures > Spanish Language and Literature
Departments: Department of Roman Languages and Literature
Supervisor: Koričančić, Velebita and Polić-Bobić, Mirjana
Date Deposited: 20 Jan 2015 09:45
Last Modified: 02 Dec 2016 12:00
URI: http://darhiv.ffzg.unizg.hr/id/eprint/4948

Actions (login required)

View Item View Item