Knjižnica Filozofskog fakulteta
Sveučilišta u Zagrebu
Faculty of Humanities and Social Sciences Institutional Repository

Primjena književnog teksta u nastavi španjolskog kao stranog jezika

Downloads

Downloads per month over past year

Vulić, Petra. (2012). Primjena književnog teksta u nastavi španjolskog kao stranog jezika. Diploma Thesis. Filozofski fakultet u Zagrebu, Department of Roman Languages and Literature. [mentor Polić-Bobić, Mirjana and Ćavar, Ana].

[img] PDF (Español) - Registered users only
Download (450kB) | Request a copy

Abstract

Proces čitanja u životu svakog pojedinca od iznimne je važnosti. Čitanjem ne samo da se povećava znanje i spoznaje povezane za neku specifičnu temu nego i samim procesom nesvjesno razvijamo određene vještine. U ovom radu htjeli smo proučiti ulogu književnih tekstova u nastavi španjolskog kao stranog jezika. Na prvom mjestu zanimalo nas je jesu li i u kolikoj mjeri prisutni u udžbenicima. Rad smo započeli teorijskim osvrtom na čitateljsku kompetenciju i njezin razvoj te na položaj književnog teksta u nastavi stranih jezika tijekom povijesti. Ukratko smo izložili kakve je promjene doživljavao književni tekst u procesu učenja španjolskog kao stranog jezika. Osvrnuli smo se i na prednosti i nedostatke upotrebe književnog teksta u nastavi te na njegov položaj i funkciju. Nadalje, dotakli smo se i didaktičkih strategija koje služe kao polazna točka u pristupu književnom tekstu. Praktični dio rada započeli smo osvrtom na Zajednički europski referenti okvir za jezike koji u današnje vrijeme daje smjernice i osnove za učenje stranih jezika. Upravo po razinama koje predlaže ovaj dokument analizirali smo ukupno 9 udžbenika: PRISMA A1, A2, B1, B2 i C1, te SUEÑA 1, 2, 3 i 4. Analizirajući pronađene primjere književnih tekstova, cilj nam je bio istražiti koje se kompetencije razvijaju predviđenim aktivnostima: radi li se samo o razvijanju gramatičke kompetencije, vokabulara, kulturološke komponente ili nekog drugog aspekta. Zanimalo nas je također kako se tekstu pristupa u nastavi i na koji se način spomenuti tekstovni predlošci didaktički obrađuju aktivnostima prije, tijekom ili nakon čitanja. Nadalje, osvrnuli smo se i na žanrovsku pripadnost tih tekstova: proza, poezija ili dramski tekst. Rezultate dobivene analizom prikazali smo i grafički: broj predviđenih aktivnosti za svaki tekst i kompetencije koje se njima razvijaju. Na kraju smo dali naš zaključak o sadašnjem položaju književnog teksta u udžbenicima španjolskog jezika.

Item Type: Diploma Thesis
Subjects: Romance languages and literatures > Spanish Language and Literature
Departments: Department of Roman Languages and Literature
Supervisor: Polić-Bobić, Mirjana and Ćavar, Ana
Date Deposited: 16 Dec 2014 11:24
Last Modified: 02 Dec 2016 11:58
URI: http://darhiv.ffzg.unizg.hr/id/eprint/4951

Actions (login required)

View Item View Item