Hajnić, Hrvoje.
(2002).
Percepcija problema, sustav vrijednosti i atribucije uspjeha adolescenata s područja različito zahvaćenih ratom.
Diploma Thesis. Filozofski fakultet u Zagrebu, Department of Psychology.
[mentor Ljubotina, Damir].
Abstract
Cilj ovog istraživanja je bio ispitati razlike u percipiranju problema, vrijednosnom sustavu i atribuiranju uspjeha između adolescenata različitog spola koji žive na području koje je bilo zahvaćeno ili nezahvaćeno ratom. U tu svrhu su korišteni upitnici o : problemima, vrijednostima i atribuciji uspjeha konstruirani za potrebe Ljetne škole nastavnika i studenata psihologije 2001. Ispitivanje je provedeno na ukupno 190 učenika srednjih škola iz 9 različitih hrvatskih gradova (podjednakih po veličini) koji su bili podijeljeni u dvije grupe i to: 97 ispitanika koji pohađaju školu na područjima koja su bila zahvaćena ratom i 93 ispitanika koji pohađaju školu na područjima koja nisu bila zahvaćena ratom. Istraživanjem su obuhvaćeni adolescenti oba spola u dobnom rasponu od 15 do 19 godina. Rezultati su pokazali da su adolescenti iz ratom zahvaćenih mjesta suočeni s više problema u životu, orijentiraniji prema vjeri i eksternalnom atribuiranju uspjeha u životu od adolescenata iz ratom nezahvaćenih područja. Djevojkama više brinu za budućnost, važnije im je završiti školu, stjecati nova znanja i biti dobar stručnjak u svojoj struci te im upornost predstavlja važniji faktor uspjeha u životu nego mladićima.
Actions (login required)
|
View Item |