Ciglenečki, Maja. (2013). Elementi interkulturalnosti u nastavi španjolskog kao stranog jezika. Diploma Thesis. Filozofski fakultet u Zagrebu, Department of Roman Languages and Literature. [mentor Polić-Bobić, Mirjana and Jelić, Andrea Beata].
PDF
(Croatian)
- Registered users only
Download (779kB) | Request a copy |
Abstract
Uz jezične elemente, važan dio nastave stranog jezika čine i oni kulturološki koji učenicima omogućuju upoznati kulturu zemlje čiji jezik uče i pripremaju ih na buduće komunikacijske situacije. Obradom kulturoloških sadržaja na nastavi učenici se približavaju stranoj kulturi, traže sličnosti s vlastitom i odbacuju moguće negativne stavove prema stranome. Pojam kulture ne odnosi se samo na umjetnost, književnost ili glazbu, nego i na običaje, tradicije i vjerovanja u stranoj zemlji. Ovim se radom predstavljaju različiti aspekti kulture inaznačujenjenavažnost u nastavi stranog jezika. Predlažu se aktivnosti primjerene za obradu kulturoloških sadržaja koje učenike uključuju u proces učenja, potičući ih da nađu izvore informacija, predlože zanimljive teme te odbace moguće stereotipe o stranoj kulturi. Opisuju se kriteriji za izbor kulturoloških sadržaja inaglašava uloga nastavnika koji u procesu kulturološkog učenja svojim iskustvom i pozitivnim stavom približava učenicima posebnosti strane kulture i motivira ih na učenje. Opisuje se jezična raznolikost zemalja španjolskog govornog područja te pojam interkulturalne komunikacijske kompetencije, jednog od ciljeva nastave stranog jezika.Ova kompetencija omogućava razumijevanje i prihvaćanje odnosa između različitih kultura i lakšu uspostavu djelotvorne i primjerenekomunikacije. Praktični dio rada sadrži rezultateistraživanja provedenogna 82 učenika u dvjema gimnazijama.U istraživanju su učenici ocijenili nastavu španjolskog kao stranog jezika u svojoj školi, objasnili što za njih znači kultura u nastavi te pokazali razinu interkulturalne komunikacijske kompetencije. Svoje su odgovore označavali na Likertovoj skali vrijednosti, a rezultati su nam dali uvid u to obrađuju li se kulturološki elementi na nastavi španjolskog jezika, u kojoj mjeri i na koji način. Ukazali su nam na to koje se stvari u izvedbi nastave španjolskog kao stranog jezika trebaju promijeniti i pokazale čime su učenici zadovoljni, što im je na nastavi važno tešto ne dobiva pozornost koju oni misle da zaslužuje.
Item Type: | Diploma Thesis |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | kultura u nastavi, interkulturalna komunikacijska kompetencija, aktivnosti, prevladavanje stereotipa, anketa |
Subjects: | Romance languages and literatures > Spanish Language and Literature |
Departments: | Department of Roman Languages and Literature |
Supervisor: | Polić-Bobić, Mirjana and Jelić, Andrea Beata |
Date Deposited: | 09 Jun 2015 11:03 |
Last Modified: | 09 Jun 2015 11:03 |
URI: | http://darhiv.ffzg.unizg.hr/id/eprint/5299 |
Actions (login required)
View Item |