Pejić, Ines.
(2015).
Uporaba nastavnih sredstava u nastavi španjolskog kao stranog jezika.
Diploma Thesis. Filozofski fakultet u Zagrebu, Department of Roman Languages and Literature.
[mentor Polić-Bobić, Mirjana and Jelić, Andrea Beata].
Abstract
Pitanje nastavnih sredstava i njihove uloge u procesu učenja i poučavanja više se počelo istraživati posljednjih desetljeća kada su profesori prihvatili komunikacijski pristup u svojim učionicama. Od tada je učenik u središtu nastavnog procesa, uvode se autentični tekstovi i kontekstualizirano učenje, što je utjecalo na povećanje važnosti nastavnih sredstava i materijala čija je zadaća postala izazvati interes i motivaciju kod sudionika tog procesa. Drugim riječima, moraju stvoriti pozitivan stav učenika prema nastavi. Povećala se i sloboda profesora pri traženju, odabiru i uporabi sredstava. Trenutno možemo pronaći mnoštvo različitih sredstava i materijala, posebno na internetu, što uvelike otežava taj posao. Zbog svega navedenog, čini nam se bitnim ukazati na potrebu za više empirijskih istraživanja koja bi dosljedno poradila na ovome pitanju.
Glavni cilj istraživanja predstavljenog u ovome radu bio je prikupiti podatke o uporabi nastavnih sredstava u nastavi španjolskog kao stranog jezika kako bismo dobili sliku o trenutnom stanju u hrvatskim učionicama što se tiče tog dijela nastave. Htjelo se pokazati da nastavna sredstva mogu u velikoj mjeri sudjelovati u poboljšanju kvalitete procesa učenja i poučavanja. Također smo željeli upozoriti na potrebu modernizacije nastave španjolskog kao stranog jezika u Hrvatskoj uvođenjem novih tehnologija u učionicu. Za prikupljanje podataka koristili smo anonimnu i dobrovoljnu anketu, koju je napravila autorica ovog rada. Dobivene rezultate analizirli smo ručno i pomoću t-testa. Moramo istaknuti kako je naše istraživanje imalo veliku manu, a to je vrlo mala skupina od samo 18 sudionika, hrvatskih profesora španjolskog kao stranog jezika u hrvatskim obrazovnim ustanovama. Rezultati istraživanja su otkrili da profesori i učenici općenito pozitivno reagiraju na uporabu nastavnih sredstava, te da postoji potreba za nabavom sredstava i materijala u školama u kojima ih nema dovoljno.
Actions (login required)
|
View Item |