Žagar, Ana Marija.
(2015).
Sintaktički problemi u prevođenju s nizozemskog na hrvatski na primjeru odabranog korpusa: Harry Mulisch De Aanslag.
Diploma Thesis. Filozofski fakultet u Zagrebu, Department of German Language and Literature.
[mentor Turković, Slađan].
Abstract
Iako svatko može imati svoju definiciju prevođenja, jedna od najpoznatijih prevođenje definira kao interpretaciju izvornog teksta u ciljni tekst. Kada su u pitanju jezici koji pripadaju različitim jezičnim skupinama, poput nizozemskog i hrvatskog, među kojima postoje razlike u sintaksi, pretpostavlja se da bi zbog toga pri prevođenju s jednog jezika na drugi moglo doći do sintaktičkih problema. Kako bi se provjerile ove pretpostavke i kako bi se utvrdile prevoditeljske strategije koje se koriste za rješavanje sintaktičkih problema u prevođenju, s nizozemskog na hrvatski prevedeni su prolog i prvo poglavlje Atentata nizozemskog autora Harryja Mulischa koji su potom i analizirani. Rezultati analize ukazuju na to da određene razlike između hrvatske i nizozemske sintakse uzrokuju različite sintaktičke probleme u prevođenju te da prevoditeljske strategije koje su korištene za njihovo rješavanje ovise o vrsti problema, a često se i više njih koristi istovremeno. Budući da se ciljni tekst prevođenjem ne samo sintaktički, već i stilistički, u manjoj ili većoj mjeri mijenjao i udaljavao od izvornog teksta, a istovremeno se približavao ciljnoj publici i prilagođavao duhu pisanja na hrvatskom jeziku, moguće je da rezultati ukazuju na to da sintaktički problemi pri prevođenju ciljni tekst mogu učiniti manje vjernim originalnom, izvornom tekstu.
Item Type: |
Diploma Thesis
|
Uncontrolled Keywords: |
prevođenje, strategije prevođenja, nizozemski, hrvatski, sintaktički problemi |
Subjects: |
Dutch studies |
Departments: |
Department of German Language and Literature |
Supervisor: |
Turković, Slađan |
Date Deposited: |
02 Oct 2015 13:07 |
Last Modified: |
02 Oct 2015 13:07 |
URI: |
http://darhiv.ffzg.unizg.hr/id/eprint/5599 |
Actions (login required)
|
View Item |