Popara, Fanny.
(2016).
Alessandro Vittoria i maniristička skulptura u Dalmaciji : diplomski rad.
Diploma Thesis. Filozofski fakultet u Zagrebu, Department of Art History.
[mentor Šourek, Danko].
Abstract
Maniristička skulptura u Dalmaciji se pojavila u djelima određenih domaćih kipara pod
utjecajem venecijanske skulpture XVI. stoljeća, posebno djelovanjem Alessandra Vittorije.
Utjecaj njegovih četiriju kipova apostola koji su se nekada nalazili u kapeli bl. Ivana
Trogirskog u trogirskoj katedrali, kao i brojni venecijanski kipovi, primjetni su u opusu
Nikole Lazanića, Pavla Gospodnetića, Francesca Cavriole i Francesca Terillia. Navedeni
domaći kiparipod utjecajem Vittorijinih kipova prihvaćaju odlike manirizma primjetne u
elongiranimfigurama (tzv.figuraserpentinata), težnjizadekorativnosti i zbunjivanju
promatrača što je prisutno već i u stvaralaštvu Michelangela. Iako nisu na razini Alessandra
Vittorije, kombiniraju inovacije manirizma i oslanjanje na tradiciju te čine kratku epizodu
manirističke skulpture u Dalmaciji (treća četvrtina XVI. – prva polovina XVII. stoljeća) koja
je bila temelj za stvaranje barokne skulpture.
Item Type: |
Diploma Thesis
|
Uncontrolled Keywords: |
skulptura, Dalmacija, Alessandro Vittoria, manirizam, Francesco Terilli
Pavao Gospodnetić, Nikola Lazanić, Francesco Cavrioli |
Subjects: |
History of art |
Departments: |
Department of Art History |
Supervisor: |
Šourek, Danko |
Date Deposited: |
11 May 2016 08:10 |
Last Modified: |
02 Dec 2016 11:42 |
URI: |
http://darhiv.ffzg.unizg.hr/id/eprint/6432 |
Actions (login required)
|
View Item |