Ilak, Lucija.
(2015).
Actitudes de los profesores de español como lengua extranjera hacia el enfoque comunicativo.
Diploma Thesis. Filozofski fakultet u Zagrebu, Department of Roman Languages and Literature.
[mentor Polić-Bobić, Mirjana and Jelić, Andrea Beata].
Abstract
Od 18. stoljeća kada se strani jezici počinju poučavati u europskim školama do danas, nastao
je niz međusobno vrlo različitih teorija i metoda o poučavanju. Kao četiri najistaknutije mogli
bismo izdvojiti gramatičko-prijevodnu metodu, direktnu metodu, audio-lingvalnu metodu i
komunikacijski pristup. Komunikacijski pristup trenutno je najprihvaćeniji pristup
poučavanju jezika, prema kojemu je komunikacija glavni cilj, ali i glavno sredstvo učenja
nekog stranog jezika. Poučavanje je usredotočeno na učenika i njegove potrebe te promiče
stvarnu komunikaciju u (uvjetno rečeno) stvarnim uvjetima. Iako se komunikacijski pristup
može smatrati kontinuumom unutar kojega postoji niz različitih verzija, možemo izdvojiti
nekoliko njegovih osnovnih značajki: (1) naglasak je na funkciji jezika, a tek onda na
strukturama i oblicima, (2) tečnost i točnost komplementarna su načela, no katkad se tečnosti
daje prednost, (3) u učionici se simuliraju stvarne situacije te se učenicima tako daje prilika za
„stvarnu” komunikaciju, (4) gramatika se i dalje poučava, no na manje sistematičan i
tradicionalan način te se opet povezuje s komunikacijskim potrebama učenika, (5) potiče se
rad u parovima i grupama radi pregovaranja o značenju, (6) pogreške se smatraju sastavnim
dijelom učenja, a neprestani ispravci nepotrebnima i kontraproduktivnima, (7) materinji se
jezik (uglavnom) ne koristi u učionici i (8) nastavnik je neovisan sudionik u nastavi te je ona
orijentirana na učenika. Ovim smo radom istražili kakav je stav profesora španjolskog kao
stranog jezika u Hrvatskoj prema načelima komunikacijskog pristupa, koliko ga podupiru u
teoriji, a koliko provode u praksi te kakva je korelacija između spola, dobi, godina iskustva u
nastavi, radnog mjesta i učestalosti stručnog usavršavanja i njihovih stavova.
Actions (login required)
|
View Item |