Knjižnica Filozofskog fakulteta
Sveučilišta u Zagrebu
Faculty of Humanities and Social Sciences Institutional Repository

Actitudes de los profesores de español como lengua extranjera hacia el enfoque comunicativo

Downloads

Downloads per month over past year

Ilak, Lucija. (2015). Actitudes de los profesores de español como lengua extranjera hacia el enfoque comunicativo. Diploma Thesis. Filozofski fakultet u Zagrebu, Department of Roman Languages and Literature. [mentor Polić-Bobić, Mirjana and Jelić, Andrea Beata].

[img]
Preview
PDF (Español)
Download (749kB) | Preview

Abstract

Od 18. stoljeća kada se strani jezici počinju poučavati u europskim školama do danas, nastao je niz međusobno vrlo različitih teorija i metoda o poučavanju. Kao četiri najistaknutije mogli bismo izdvojiti gramatičko-prijevodnu metodu, direktnu metodu, audio-lingvalnu metodu i komunikacijski pristup. Komunikacijski pristup trenutno je najprihvaćeniji pristup poučavanju jezika, prema kojemu je komunikacija glavni cilj, ali i glavno sredstvo učenja nekog stranog jezika. Poučavanje je usredotočeno na učenika i njegove potrebe te promiče stvarnu komunikaciju u (uvjetno rečeno) stvarnim uvjetima. Iako se komunikacijski pristup može smatrati kontinuumom unutar kojega postoji niz različitih verzija, možemo izdvojiti nekoliko njegovih osnovnih značajki: (1) naglasak je na funkciji jezika, a tek onda na strukturama i oblicima, (2) tečnost i točnost komplementarna su načela, no katkad se tečnosti daje prednost, (3) u učionici se simuliraju stvarne situacije te se učenicima tako daje prilika za „stvarnu” komunikaciju, (4) gramatika se i dalje poučava, no na manje sistematičan i tradicionalan način te se opet povezuje s komunikacijskim potrebama učenika, (5) potiče se rad u parovima i grupama radi pregovaranja o značenju, (6) pogreške se smatraju sastavnim dijelom učenja, a neprestani ispravci nepotrebnima i kontraproduktivnima, (7) materinji se jezik (uglavnom) ne koristi u učionici i (8) nastavnik je neovisan sudionik u nastavi te je ona orijentirana na učenika. Ovim smo radom istražili kakav je stav profesora španjolskog kao stranog jezika u Hrvatskoj prema načelima komunikacijskog pristupa, koliko ga podupiru u teoriji, a koliko provode u praksi te kakva je korelacija između spola, dobi, godina iskustva u nastavi, radnog mjesta i učestalosti stručnog usavršavanja i njihovih stavova.

Item Type: Diploma Thesis
Uncontrolled Keywords: komunikacijski pristup, povijesni razvoj metoda, stavovi
Subjects: Romance languages and literatures > Spanish Language and Literature
Departments: Department of Roman Languages and Literature
Supervisor: Polić-Bobić, Mirjana and Jelić, Andrea Beata
Date Deposited: 08 Jun 2016 07:17
Last Modified: 02 Dec 2016 13:06
URI: http://darhiv.ffzg.unizg.hr/id/eprint/6574

Actions (login required)

View Item View Item