Skupnjak, Maja.
(2016).
Strategije čitanja kod hrvatskih studenata španjolskog jezika.
Diploma Thesis. Filozofski fakultet u Zagrebu, Department of Roman Languages and Literature.
[mentor Polić-Bobić, Mirjana and Jelić, Andrea Beata].
Abstract
Brojni radovi svjedoče o važnosti upotreba strategija tokom čitanja jer one uvelike olakšavaju
čitanje i samo razumijevanje teksta, naročito kada je u pitanju čitanje na stranom jeziku. Stoga
smo ovaj rad posvetili strategijama čitanja u kontekstu španjolskog kao stranog jezika. U
prvom, teorijskom dijelu rada pokušali smo definirati vještinu čitanja te objasniti koje procese
ona podrazumijeva, kod čitanja na materinskom jeziku, ali i kod čitanja na stranom jeziku,
kako bismo mogli bolje shvatiti čitatelja i problematiku čitanja na stranom jeziku. Nadalje,
objasnili smo koncept strategija te smo ponudili klasifikaciju i primjenu strategija čitanja
uzimajući u obzir tri najvažnije faze, prije, tijekom i poslije čitanja, kroz koje čitatelj prolazi
kada se susretne s određenim tekstom. S ciljem da teorijske spoznaje primijenimo u praksi,
proveli smo istraživanje u obliku ankete s hrvatskim studentima španjolskog jezika. Cilj ovog
istraživanja bio je prikupiti informacije o stavovima studenata prema čitanju te utvrditi u kojoj
mjeri koriste strategije čitanja. Zatim smo pokušali provjeriti postoji li povezanost između
ocjene studenata, njihovog stava prema čitanju, godine studija i učestalosti upotrebe strategija
čitanja. Rezultati istraživanja pokazali su da većina studenata koristi često strategije te da
postoji povezanost između stava prema čitanju i učestalosti uporabe strategija. Također smo
ustanovili da treća godina preddiplomskog i prva godina diplomskog studija koriste u istoj
mjeri strategije, dok studenti druge godine diplomskog studija koriste u većoj mjeri strategije
za razliku od studenata druge godine preddiplomskog studija. Na kraju smo istaknuli potrebu
za daljnjim istraživanjima kako bi se detaljnije istražili faktori koji utječu na upotrebu
strategija te u kojoj su mjeri zaista studenti upoznati s konceptom i primjenom strategija u
nastavi.
Actions (login required)
|
View Item |