Mijić, Helena.
(2015).
Komunikacijska kompetencija na nastavi španjolskog kao stranog jezika- stavovi nastavnika i učenika.
Diploma Thesis. Filozofski fakultet u Zagrebu, Department of Roman Languages and Literature.
[mentor Polić-Bobić, Mirjana and Jelić, Andrea Beata].
Abstract
Komunikacijska kompetencija jedan je od najvažnijih, a prema mnogo autora i ključni koncept za razumijevanje procesa učenja jezika. Sam nastanak i teoretiziranje komunikacijske kompetencije može se smatrati povijesnom prekretnicom u procesu poučavanja i učenja stranih jezika. U prvom dijelu ovoga rada iznosi se povijesni pregled nastanka te razvoja teorije i definicija ovog koncepta. Potom se predstavljaju modeli različitih autora te se kroz prikazane modele objašnjava što sve obuhvaća, kako se potiče i razvija komunikacijska kompetencija. Budući da je u današnje vrijeme naglasak stavljen na učenje i poučavanje jezika kroz komunikacijski pristup promatraju se značajke komunikacijske kompetencije unutar ovog suvremenog pristupa. Konačno, u radu se predstavlja istraživanje provedeno u hrvatskim srednjim školama i školama stranih jezika. U istraživanju je sudjelovalo 36 hrvatskih profesora i 288 učenika španjolskog kao stranog jezika. Pomoću upitnika s Likertovom skalom, cilj je bio ispitati stavove učenika i nastavnika o komunikacijskoj kompetenciji, a s obzirom na teorijske postavke koje su prethodno u radu predstavljene. Tvrdnje u upitniku temelje se na modelu kojeg su predstavili Canale i Swain (1980), koji je potom doživio preinake uzete u obzir u istraživanju. Želi se ispitati prepoznaju li ispitanici ključne teorijske postavke o tome što je komunikacijska kompetencija te kako ih primjenjuju u svome radu i učenju. Rezultati su pokazali kako nastavnici definiraju komunikacijsku kompetenciju sukladno teorijskim pretpostavkama, no kako u komparaciji svake pojedine kompetencije daju prednost gramatičkoj i strategijskoj kompetenciji. Rezultati prikupljeni od učenika su pokazali da razumiju važnost komunikacijske kompetencije, no da postoje značajne razlike u procesu razvijanja komunikacijske kompetencije i učenju španjolskog u Hrvatskoj s obzirom na to uči li se u srednjim školama ili školama stranih jezika. Također, učenici su pokazali važnu ulogu afektivne komponente u procesu razvoja komunikacijske kompetencije.
Actions (login required)
|
View Item |