Knjižnica Filozofskog fakulteta
Sveučilišta u Zagrebu
Faculty of Humanities and Social Sciences Institutional Repository

Strah od usmene komunikacije kod studenata španjolskog kao stranog jezika

Downloads

Downloads per month over past year

Beljan, Ivana. (2015). Strah od usmene komunikacije kod studenata španjolskog kao stranog jezika. Diploma Thesis. Filozofski fakultet u Zagrebu, Department of Roman Languages and Literature. [mentor Polić-Bobić, Mirjana and Jelić, Andrea Beata].

[img]
Preview
PDF (Español)
Download (1MB) | Preview

Abstract

U ovom radu bavit ćemo se temom straha od jezika koji je već dugi niz godina tema proučavanja raznih primijenjenih lingvista i psihologa. Učenici osjećaju strah jer se zahtijeva od njih da se koriste stranim jezikom kojim suvereno ne vladaju te pritom osjećaju neugodu, nesigurnost i nervozu. Kao uvod u temu predstavit ćemo teorijski okvir koji obuhvaća karakteristike procesa usvajanja jezika, gdje su objašnjeni razni pristupi kojima se pokušava objasniti na koji način učenik uči. Nakon toga, obradit ćemo individualne čimbenike koji su međusobno povezani i utječu jedni na druge te kojima pripada i sam strah. Objasnit ćemo ukratko dvije vrsta straha: strah od ocjenjivanja i strah od negativne evaluacije te ćemo, kao glavnu temu ovog rada — strah od usmene komunikacije — objasniti dodatno kasnije. Zatim dolazimo do pojma vještine govora, najvažnije jezične vještine koja također uključuje slušanje te kod koje je važno spomenuti dijalog i monolog, kao i podvještine koje karakteriziraju govor. Kraj teorijskog dijela čini pojam strah od usmene komunikacije kod kojeg su objašnjeni uzroci i posljedice nastanka navedenog straha. Zatim se osvrćemo na četiri tipa straha od usmene komunikacije, danas u literaturi podijeljena na: strah kao osobinu ličnosti, situacijski strah, opći strah vezan uz komunikacijski kontekst i komunikacijski strah koji je vezan uz određenu osobu ili grupu ljudi. Zatim se daje pregled dosadašnjih istraživanja koja su se bavila temom straha od usmene komunikacije. Istraživanje je provedeno na uzorku od 117 studenata svih pet godina studija španjolskog jezika na Filozofskom fakultetu u Zagrebu. Kao instrument za mjeru straha koristila se Skala za mjerenje straha od stranog jezika u razrednoj situaciji (FLCAS) (Horwitz, 1983), nakon čega je uslijedio intervju s onim studentima koji su pokazali visok i srednji stupanj straha. Rezultati istraživanja pokazali su da studenti osjećaju srednji strah od jezika te da ne postoji značajna razlika u strahu na različitim godinama studija. Također, vidljivo je da odlični studenti osjećaju niski strah, dok oni s ocjenom dovoljan osjećaju visoki.

Item Type: Diploma Thesis
Uncontrolled Keywords: individualni čimbenici, vještina govora, strah od usmene komunikacije, španjolski kao strani jezik
Subjects: Romance languages and literatures > Spanish Language and Literature
Departments: Department of Roman Languages and Literature
Supervisor: Polić-Bobić, Mirjana and Jelić, Andrea Beata
Date Deposited: 01 Sep 2016 11:24
Last Modified: 02 Dec 2016 13:06
URI: http://darhiv.ffzg.unizg.hr/id/eprint/6706

Actions (login required)

View Item View Item