Beljan, Ivana.
(2015).
Strah od usmene komunikacije kod studenata španjolskog kao stranog jezika.
Diploma Thesis. Filozofski fakultet u Zagrebu, Department of Roman Languages and Literature.
[mentor Polić-Bobić, Mirjana and Jelić, Andrea Beata].
Abstract
U ovom radu bavit ćemo se temom straha od jezika koji je već dugi niz godina tema
proučavanja raznih primijenjenih lingvista i psihologa. Učenici osjećaju strah jer se zahtijeva
od njih da se koriste stranim jezikom kojim suvereno ne vladaju te pritom osjećaju neugodu,
nesigurnost i nervozu. Kao uvod u temu predstavit ćemo teorijski okvir koji obuhvaća
karakteristike procesa usvajanja jezika, gdje su objašnjeni razni pristupi kojima se pokušava
objasniti na koji način učenik uči. Nakon toga, obradit ćemo individualne čimbenike koji su
međusobno povezani i utječu jedni na druge te kojima pripada i sam strah. Objasnit ćemo
ukratko dvije vrsta straha: strah od ocjenjivanja i strah od negativne evaluacije te ćemo, kao
glavnu temu ovog rada — strah od usmene komunikacije — objasniti dodatno kasnije. Zatim
dolazimo do pojma vještine govora, najvažnije jezične vještine koja također uključuje slušanje
te kod koje je važno spomenuti dijalog i monolog, kao i podvještine koje karakteriziraju govor.
Kraj teorijskog dijela čini pojam strah od usmene komunikacije kod kojeg su objašnjeni uzroci
i posljedice nastanka navedenog straha. Zatim se osvrćemo na četiri tipa straha od usmene
komunikacije, danas u literaturi podijeljena na: strah kao osobinu ličnosti, situacijski strah, opći
strah vezan uz komunikacijski kontekst i komunikacijski strah koji je vezan uz određenu osobu
ili grupu ljudi. Zatim se daje pregled dosadašnjih istraživanja koja su se bavila temom straha
od usmene komunikacije. Istraživanje je provedeno na uzorku od 117 studenata svih pet godina
studija španjolskog jezika na Filozofskom fakultetu u Zagrebu. Kao instrument za mjeru straha
koristila se Skala za mjerenje straha od stranog jezika u razrednoj situaciji (FLCAS) (Horwitz,
1983), nakon čega je uslijedio intervju s onim studentima koji su pokazali visok i srednji stupanj
straha. Rezultati istraživanja pokazali su da studenti osjećaju srednji strah od jezika te da ne
postoji značajna razlika u strahu na različitim godinama studija. Također, vidljivo je da odlični
studenti osjećaju niski strah, dok oni s ocjenom dovoljan osjećaju visoki.
Actions (login required)
|
View Item |