Knjižnica Filozofskog fakulteta
Sveučilišta u Zagrebu
Faculty of Humanities and Social Sciences Institutional Repository

Verbalno nasilje među srednjoškolcima

Downloads

Downloads per month over past year

Budić, Ivana. (2016). Verbalno nasilje među srednjoškolcima. Diploma Thesis. Filozofski fakultet u Zagrebu, Department of Pedagogy. [mentor Kolak, Ante].

[img]
Preview
PDF (Croatian)
Download (1MB) | Preview

Abstract

Vršnjačko nasilje problem je koji privlači pažnju mnogih stručnjaka. Sve je prisutnije u školama i poprima razne oblike. Iako postoje brojna istraživanja koja se bave tom tematikom, u Republici Hrvatskoj vrlo je malo onih koja se odnose na srednjoškolsku populaciju i obuhvaćaju samo jednu vrstu nasilja. Ovaj rad bavi se verbalnim nasiljem među srednjoškolcima. Ono obuhvaća postupke kao što su vrijeđanje, zadirkivanje, ismijavanje, ogovaranje, širenje lažnih glasina i sl. Njime se najbrže može poniziti ili osramotiti žrtvu. Takvu vrstu nasilja teže je uočiti jer ne ostavlja tjelesno vidljive posljedice. Sustavnim previđanjem verbalnog nasilja ono postaje sastavnim dijelom odrastanja, što može biti izuzetno štetno za žrtvu. Rad obuhvaća teorijske spoznaje o adolescenciji, vršnjačkom nasilju i njegovim sudionicima. Donosi pregled ranijih istraživanja, prikaz preventivnih programa provedenih u svijetu i kod nas. Sadrži i prikaz teorije Bronfenbrennerovog ekološkog modela i hipotezu homofilije koja objašnjava utjecaj vršnjačkih grupa na pojavu vršnjačkog nasilja. U sklopu rada provodeno je istraživanje u srednjim školama grada Vinkovaca. Cilj je bio ispitati prevalenciju verbalnog vršnjačkog nasilja te postoji li razlika s obzirom na spol u doživljavanju, počinjenju i uočavanju istoga. U istraživanju su korišteni anketni upitnici te provedeni intervjui s učenicima i nastavnicima/stručnim suradnicima. Rezultati pokazuju da ne postoji razlika s obzirom na spol u počinjenju, doživljavanju ili uočavanju verbalnog nasilja i da se ono ne prijavljuje odraslim osobama u školi. Također, utvrđeno je da se u školama ne provode nikakvi konkretni programi prevencije. Problem je što nastavnici više pažnje pridaju školskom uspjehu, a većina učenika takve postupke ne smatra nasiljem.

Item Type: Diploma Thesis
Uncontrolled Keywords: verbalno vršnjačko nasilje, Bronfenbrennerov ekološki model, prevencija nasilja, nastavnici/stručni suradnici, adolescencija
Subjects: Pedagogy
Departments: Department of Pedagogy
Supervisor: Kolak, Ante
Date Deposited: 30 Aug 2016 12:07
Last Modified: 30 Aug 2016 12:07
URI: http://darhiv.ffzg.unizg.hr/id/eprint/6973

Actions (login required)

View Item View Item