Frančić, Kristina.
(2016).
Znakovni jezik kao prirodni jezik gluhih.
Diploma Thesis. Filozofski fakultet u Zagrebu, Department of Pedagogy.
[mentor Hrvatić, Neven].
Abstract
Na početku ovog rada, prikazani su razni pogledi na gluhoću i nagluhost te je istaknuta razlika između pojmova gluhoća, nagluhost i gluhosljepoća. Drugi dio posvećen je znakovnom jeziku, prirodnom jeziku gluhih osoba, ali i jeziku koji može olakšati komunikaciju s osobama kod kojih se očituje zakašnjeli govorno-jezični razvoj. Naglasak je stavljen i na puno priznanje znakovnog jezika kao jezika manjine, kao i na najvažniji dokument za hrvatski znakovni jezik, odnosno Zakon o hrvatskom znakovnom jeziku i ostalim sustavima komunikacije gluhih i gluhoslijepih osoba u Republici Hrvatskoj. U trećem se dijelu razrađuju odgoj i obrazovanje gluhih i nagluhih učenika, od povijesnog razvoja preko Centra za odgoj i obrazovanje „Slava Raškaj“ pa sve do primjera dobre prakse u obrazovanju gluhih i nagluhih učenika. Na kraju je prikazano kako bi nastavnici u redovnim odgojno-obrazovnim ustanovama trebali pristupati gluhim i nagluhim učenicima. Navedene su i preporuke kojih bi se nastavnici trebali pridržavati u radu s gluhim i nagluhim učenicima te učenicima sa slušnim pomagalima ili kohlearnim implantatima. Cilj je ukazati na potrebu intenzivnijeg rada s gluhim i nagluhim učenicima, te na osobitu važnost upotrebe znakovnog jezika u redovnim školama za što lakše usvajanje hrvatskog jezika. Uz to je istaknuta nužnost podučavanja budućih nastavnika znakovnom jeziku.
Item Type: |
Diploma Thesis
|
Uncontrolled Keywords: |
znakovni jezik |
Subjects: |
Pedagogy |
Departments: |
Department of Pedagogy |
Supervisor: |
Hrvatić, Neven |
Date Deposited: |
24 Oct 2016 11:27 |
Last Modified: |
24 Oct 2016 11:27 |
URI: |
http://darhiv.ffzg.unizg.hr/id/eprint/7401 |
Actions (login required)
|
View Item |