Križić, Marina.
(2016).
Značaj medija u slobodnom vremenu: adolescentska perspektiva.
Diploma Thesis. Filozofski fakultet u Zagrebu, Department of Pedagogy.
[mentor Previšić, Vlatko].
Abstract
U radu se polazi od problemske konstatacije prema kojoj je multimedijsko okruženje kao način provođenja slobodnog vremena toliko postao dominantan da sustavno prožima društvenu zbilju i kulturnu praksu. U općoj ekspanzijji digitalnih medija promijenili su se načini informiranja i komunikacije, a u odnosu na tradicionalne medije internet je postao platforma za formiranje (virtualnih) identiteta net generacija. Pripadnike net generi karakterizira životni stil digitalnog svijeta, oni funkcioniraju kad su umreženi. Društvene mreže su postale nova popularna odredišta za vršnjačko druženje i razmjenu iskustava, ideja i sadržaja.
Cilj istraživanja bio je utvrditi načine provođenja slobodnog vremena te kakvu ulogu igraju mediji (internet) u istom. Tijekom istraživanja anketirana su 73 ispitanika adolescentske dobi, a njihovi odgovori razmatrani su u kontekstu važnosti i funkcije interneta u njihovom slobodnom vremenu. Utvrđeno je da ispitanici u svom svakodnevnom i slobodnom vremenu percipiraju internet kao neizostavnu matricu svog životnog stila – oni su homo zappiensi, pobornici digitalne kulture posredovane kiberprostorom. Stoga se u ovom radu na temelju literature postavlja pitanje o utjecajima i djelovanju masmedija na aktivnosti u slobodnom vremenu mladih. Kritički se promišlja o utjecaju digitalnih medija na oblikovanje stavova i navika te stvaranje novih obrazaca ponašanja koji se povezuju s negativnim odgojnim kvalitetama i koje mlade pretvara u pasivne pojedince.
U radu se analizira dokolica ili slobodno vrijeme kao prostor za kvalitetan razvoj pojedinca i usvajanje prosocijalnog ponašanja. Nakon ekspliciranja adolescencije kao razvojnog razdoblja i uloge medija (osobito interneta) kao socijalizacijskog agensa na obilježja provođenja slobodnog vremena i formiranje identiteta, informira se o dosadašnjim teorijskim pristupima sa stajališta pedagogije slobodnog vremena, teorije medija i medijske pedagogije. Obzirom da digitalni i virtualni svijet predstavljaju autonomni prostor slobode za nove komunikacijske oblike i zabavne sadržaje, predlaže se stjecanje medijske kompetencije (informiranje i kritička recepcija medija) u odgojno-obrazovnoj domeni.
Item Type: |
Diploma Thesis
|
Uncontrolled Keywords: |
virtualna komunikacija |
Subjects: |
Pedagogy |
Departments: |
Department of Pedagogy |
Supervisor: |
Previšić, Vlatko |
Date Deposited: |
15 Nov 2016 15:29 |
Last Modified: |
15 Nov 2016 15:29 |
URI: |
http://darhiv.ffzg.unizg.hr/id/eprint/7525 |
Actions (login required)
|
View Item |