Knjižnica Filozofskog fakulteta
Sveučilišta u Zagrebu
Faculty of Humanities and Social Sciences Institutional Repository

Autonomija sveučilišta i kompetencijski pristup obrazovanju u kontekstu društva znanja

Downloads

Downloads per month over past year

Lipnjak, Tamara. (2016). Autonomija sveučilišta i kompetencijski pristup obrazovanju u kontekstu društva znanja. Diploma Thesis. Filozofski fakultet u Zagrebu, Department of Pedagogy
Department of Sociology. [mentor Komar, Zvonimir and Božić, Jasmina].

[img]
Preview
PDF (Croatian)
Download (543kB) | Preview

Abstract

U radu se polazi od temeljnih pedagogijskih pitanja što je obrazovanje i što je autonomno sveučilište, a odgovor se pruža iz humanističke perspektive, tj. prema djelima Nietzschea, Kanta, Schleiermachera i Humboldta kao osnivača Berlinskog sveučilišta čime je ozbiljena ideja humanističkog sveučilišta i istovremeno zadan temelj europskoj tradiciji sveučilišta koju baštine suvremena sveučilišta. Humanistička perspektiva visokog obrazovanja suprotstavlja se funkciji obrazovanja u društvu znanja, koje se proklamira u europskim strateškim dokumentima, te se prikazuju suvremeni modeli sveučilišta i njegova nesamostalnost u odnosu na industriju i ekonomiju. Propituje se kompetencijski pristup u visokom obrazovanju, posebice odnos pojmova znanja, kompetencija i obrazovanosti. Razmatranje se zaključuje kritičkim propitivanjem spojivosti humanističkog pojma visokog obrazovanja i autonomije sveučilišta i usporedbom s visokim obrazovanjem kao generatorom razvoja društva znanja, te razmatranjem posljedica koje predstavlja prijelaz na kompetencijski pristup u sklopu bolonjske reforme na autonomiju sveučilišta. U zadnjem poglavlju rada vrši se poredbena analiza sadržaja studijskih programa i silaba kolegija preddiplomskih i diplomskih studija sociologije na Filozofskom fakultetu u Zagrebu i na Sveučilištu u Freiburgu.

Item Type: Diploma Thesis
Uncontrolled Keywords: autonomija sveučilišta, humanističko sveučilište, društvo znanja, kompetencijski pristup obrazovanju, ishodi učenja, znanje
Subjects: Pedagogy
Sociology
Departments: Department of Pedagogy
Department of Sociology
Supervisor: Komar, Zvonimir and Božić, Jasmina
Date Deposited: 24 Feb 2017 10:13
Last Modified: 24 Feb 2017 10:13
URI: http://darhiv.ffzg.unizg.hr/id/eprint/7970

Actions (login required)

View Item View Item