Lipnjak, Tamara.
(2016).
Autonomija sveučilišta i kompetencijski pristup obrazovanju u kontekstu društva znanja.
Diploma Thesis. Filozofski fakultet u Zagrebu, Department of Pedagogy
Department of Sociology.
[mentor Komar, Zvonimir and Božić, Jasmina].
|
PDF
(Croatian)
Download (543kB) | Preview |
Abstract
U radu se polazi od temeljnih pedagogijskih pitanja što je obrazovanje i što je autonomno sveučilište, a odgovor se pruža iz humanističke perspektive, tj. prema djelima Nietzschea, Kanta, Schleiermachera i Humboldta kao osnivača Berlinskog sveučilišta čime je ozbiljena ideja humanističkog sveučilišta i istovremeno zadan temelj europskoj tradiciji sveučilišta koju baštine suvremena sveučilišta. Humanistička perspektiva visokog obrazovanja suprotstavlja se funkciji obrazovanja u društvu znanja, koje se proklamira u europskim strateškim dokumentima, te se prikazuju suvremeni modeli sveučilišta i njegova nesamostalnost u odnosu na industriju i ekonomiju. Propituje se kompetencijski pristup u visokom obrazovanju, posebice odnos pojmova znanja, kompetencija i obrazovanosti. Razmatranje se zaključuje kritičkim propitivanjem spojivosti humanističkog pojma visokog obrazovanja i autonomije sveučilišta i usporedbom s visokim obrazovanjem kao generatorom razvoja društva znanja, te razmatranjem posljedica koje predstavlja prijelaz na kompetencijski pristup u sklopu bolonjske reforme na autonomiju sveučilišta. U zadnjem poglavlju rada vrši se poredbena analiza sadržaja studijskih programa i silaba kolegija preddiplomskih i diplomskih studija sociologije na Filozofskom fakultetu u Zagrebu i na Sveučilištu u Freiburgu.
Item Type: | Diploma Thesis |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | autonomija sveučilišta, humanističko sveučilište, društvo znanja, kompetencijski pristup obrazovanju, ishodi učenja, znanje |
Subjects: | Pedagogy Sociology |
Departments: | Department of Pedagogy Department of Sociology |
Supervisor: | Komar, Zvonimir and Božić, Jasmina |
Date Deposited: | 24 Feb 2017 10:13 |
Last Modified: | 24 Feb 2017 10:13 |
URI: | http://darhiv.ffzg.unizg.hr/id/eprint/7970 |
Actions (login required)
View Item |