Knjižnica Filozofskog fakulteta
Sveučilišta u Zagrebu
Faculty of Humanities and Social Sciences Institutional Repository

Jezične i konverzacijske prilagodbe u govoru nastavnika španjolskog kao stranog jezika

Downloads

Downloads per month over past year

Katić, Mario. (2016). Jezične i konverzacijske prilagodbe u govoru nastavnika španjolskog kao stranog jezika. Diploma Thesis. Filozofski fakultet u Zagrebu, Department of Roman Languages and Literature. [mentor Polić-Bobić, Mirjana and Jelić, Andrea Beata].

[img]
Preview
PDF (Español)
Download (805kB) | Preview

Abstract

Proces učenja i usvajanja drugog ili stranog jezika najčešće se odvija u didaktičkoj sredini, tj. u odgojno-obrazovnim institucijama. U takvoj sredini jedan od ključnih aspekata koji pospješuje učenje i usvajanje stranoga jezika je komunikacija koja se odvija između nastavnika i učenika. U razrednom dijalogu, nastavnik stranog jezika zauzima hijerarhijski nadređeni položaj u odnosu na učenike te najčešće prvi uspostavlja jezični kontakt, potiče razgovor i održava komunikaciju. Štoviše, nastavnik u razredu preuzima na sebe niz uloga i aktivnosti, od kojih je glavna prenošenje znanja i davanje obavijesti učenicima. U takvoj didaktičkoj sredini dolazi do interakcije između učenika i nastavnika koji je ujedno i kompetentniji govornik stranog jezika. Stoga, nastavnik prilagođava svoj govor na jezičnoj i konverzacijskoj razini kako bi pospješio ovladavanje stranim jezikom. Pod pretpostavkom da je nastavnikov jezični unos izvor iz kojeg učenici proizvode svoj ostvaraj, smatra se unos treba biti razumljiv kako bi došlo do usvajanja. Tako nastavnik modificira svoj govor na način da pojednostavljuje jezični sadržaj i interakcijsku strukturu razgovora sa svrhom olakšavanja komunikacije, pregovaranja o sadržaju i stvaranja razumljivog unosa. U ovom će se radi dati pregled teorijskog okvira relevantnog za pojednostavljeni govor u razrednoj sredini te će prikazati istraživanje o jezičnim i konverzacijskim prilagodbama nastavnika španjolskog kao stranog jezika u srednjoj školi na osnovu analize video snimki sata. Cilj je ovoga rada analizirati prilagodbe u govoru nastavnika španjolskog kao stranog jezika te ustvrditi imaju li takve prilagodbe pozitivne implikacije na učenje i usvajanje stranoga jezika. Dobiveni rezultati poslužit će i za oblikovanje preporuka za nastavnu praksu.

Item Type: Diploma Thesis
Uncontrolled Keywords: didaktička sredina, interakcija, razumljivi unos, govor nastavnika, jezične i konverzacijske prilagodbe
Subjects: Romance languages and literatures > Spanish Language and Literature
Departments: Department of Roman Languages and Literature
Supervisor: Polić-Bobić, Mirjana and Jelić, Andrea Beata
Date Deposited: 07 Mar 2017 14:33
Last Modified: 07 Mar 2017 14:33
URI: http://darhiv.ffzg.unizg.hr/id/eprint/8252

Actions (login required)

View Item View Item