Holi, Andrea.
(2016).
Uloga grupnog rada u obavljanju zadataka kod učenika španjolskog kao stranog jezika.
Diploma Thesis. Filozofski fakultet u Zagrebu, Department of Roman Languages and Literature.
[mentor Polić-Bobić, Mirjana].
Abstract
Ovaj diplomski rad bavi se ulogom grupnog rada u obavljanju zadataka kod učenika
španjolskog kao stranog jezika u hrvatskim školama. Suprotno frontalnom i individualnom
radu, grupni rad omogućava učenicima učenje jezika u manjoj okolini unutar učionice, u kojoj
im se pruža veća mogućnost verbalnog izražavanja, čime se potiču ne samo njihova
kreativnost i sloboda što pridonosi boljim rezultatima, već se pritom izgrađuju jasniji
međuljudski odnosi i potiče razumijevanje prema drugoj osobi, njegovoj kulturi i
individualnim karakteristikama. Cilj ovog rada je ustanoviti uspješnost obavljanja zadatka u
grupnom radu, ali također dati pregled učenikovih iskustava rješavanjem zadataka u takvoj
okolini kako bi se rezultati mogli iskoristiti za stvaranje novih didaktičkih zaključaka u korist
češćeg korištenja grupnog rada u nastavi španjolskog jezika.
U prvom, teorijskom dijelu rada, izložit će se ključni pojmovi potrebni za razumijevanje
potrebe za grupnim radom u nastavnoj sredini, definirat će se pojam grupnog rada, dati
pregled aktivnosti koje se mogu koristiti za njegovo uspješno provođenje u razredu, te
istaknuti posebnosti takvog načina rada u okviru nastavnikovih i učenikovih uloga u razredu.
U drugom dijelu rada izložit će se rezultati istraživanja provedenog s 39 učenika srednje
škole. Proces istraživanja uključivao je rješavanje aktivnosti u kojem je sudjelovalo nekoliko
grupa i nekoliko učenika koji su zadatak rješavali samostalno te upitnik kojim se nastoji
provjeriti stav učenika prema grupnom radu i aktivnosti koju su obavljali u grupnom radu kao
dijelu istraživanja. Rezultati ukazuju na činjenicu da su učenici koji su radili u grupi ostvarili
bolje rezultate kao i da obje skupine učenika pokazuju pozitivan stav prema ovoj vrsti
organizacije aktivnosti.
Actions (login required)
|
View Item |