Devčić, Ivana.
(2016).
Analiza pogrešaka hrvatskih učenika španjolskog kao stranog jezika na razini B1 prema Zajedničkom europskom referentnom okviru za jezike.
Diploma Thesis. Filozofski fakultet u Zagrebu, Department of Roman Languages and Literature.
[mentor Polić-Bobić, Mirjana and Jelić, Andrea Beata].
Abstract
U teorijskom dijelu rada opisuje se razvojni put komunikacijske kompetencije te se
definiraju osnovni koncepti vezani za nju. Navode se različiti modeli komunikacijske
kompetencije koji objašnjavaju što ona sve podrazumijeva. Zatim se govori o tri najistaknutija
modela analize procesa učenja stranog jezika u okviru primijenjene lingvistike: kontrastivnoj
analizi, analizi pogrešaka i međujeziku. Objašnjavaju se stavovi svakog od modela o uzrocima
nastajanja pogrešaka, načinima na koje bi se one trebale analizirati, o položaju učenika i
profesora u procesu učenja-poučavanja te o njihovom odnosu prema pogreškama. Nakon toga
se govori o razlici između pogreške i omaške, o okolnostima razvoja koncepta pogreške te o
ispravljanju i vrednovanju pogrešaka s komunikacijskog gledišta. Kao uvod u istraživački dio
rada predstavljaju se različiti načini klasifikacije pogrešaka.
U istraživačkom dijelu rada predstavljaju se rezultati analize pogrešaka koje se javljaju
u prikupljenom korpusu pismenih uradaka. Rezultati analize, koja je provedena prema
lingvističkom kriteriju, uspoređuju se s rezultatima prethodnih istraživanjima na istom polju
kako bi se utvrdilo postoje li pravilnosti s obzirom na učestalost određenih vrsta pogrešaka kod
hrvatski učenika španjolskog kao stranog jezika na razini B1.
Actions (login required)
|
View Item |