Marčinko, Karmen. (2016). Uloga individualnih čimbenika u procesu usvajanja vokabulara španjolskog kao stranog jezika. Diploma Thesis. Filozofski fakultet u Zagrebu, Department of Roman Languages and Literature. [mentor Polić-Bobić, Mirjana and Jelić, Andrea Beata].
PDF
(Español)
- Registered users only
Download (1MB) | Request a copy |
Abstract
U ovom radu bavit ćemo se temom individualnih čimbenika koji igraju važnu ulogu u procesu usvajanja vokabulara stranog jezika. Oni i dalje bude interes istraživača i predstavljaju vrlo intrigantno područje u istraživanju procesa usvajanja stranog jezika te pozivaju na daljnja proučavanja. Kao uvod u temu predstavit ćemo teorijski okvir koji obuhvaća proces usvajanja stranog jezika i neke od najbitnijih teorija. Nadalje, obradit ćemo individualne čimbenike i njihovu moguću ulogu u usvajanju vokabulara. Ti čimbenici su povezani sa spolom, dobi, odnosom prema jeziku (motivacija) i strategijama učenja. Osvrnut ćemo se i na neka istraživanja koja su se bavila temom individualnih čimbenika. Kraj teorijskog dijela čini cjelina gdje će biti riječi o sustavnom pregledu usvajanja vokabulara tijekom godina, također će se govoriti o kontekstu u procesu usvajanja vokabulara, o produktivnom i receptivnom vokabularu te o ulozi nastavnika i vokabularu koji se usvaja u učionici. Istraživanje je provedeno na uzorku od 112 studenata od prve do četvrte godine studija španjolskog jezika na Filozofskom fakultetu u Zagrebu. Cilj istraživanja bio je utvrditi ulogu nekih individualnih čimbenika poput motivacije, dobi, godine studija, boravka u zemlji španjolskog govornog područja i učenja romanskih jezika u procesu usvajanja vokabulara španjolskog kao stranog jezika, odnosno uporabi strategija učenja. Kao instrument koristio se upitnik o stavovima studenata prema usvajanju vokabulara, motivaciji i strategijama učenja. Rezultati istraživanja pokazali su da između bilo koje od varijabli (analizirali smo dob, godine učenja španjolskog jezika, provedeno vrijeme u stranoj zemlji i znanje drugih romanskih jezika) i skale motivacije ne postoji statistički značajna korelacija, ali da postoji statistički značajna razlika između spomenutih varijabli i uporabe strategija učenja vokabulara (osim boravka u zemljama španjolskog govornog područja). S druge strane, rezultati korelacijske analize pokazali su da je korištenje strategija učenja vokabulara karakteristično za motiviranije studente. Također se utvrdilo da je najrazvijenija motivacija afektivna, a najrazvijenije strategije učenja vokabulara su metakognitivne strategije.
Item Type: | Diploma Thesis |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | individualni čimbenici, proces usvajanja, vokabular, španjolski kao strani jezik |
Subjects: | Romance languages and literatures > Spanish Language and Literature |
Departments: | Department of Roman Languages and Literature |
Supervisor: | Polić-Bobić, Mirjana and Jelić, Andrea Beata |
Date Deposited: | 07 Mar 2017 14:18 |
Last Modified: | 07 Mar 2017 14:18 |
URI: | http://darhiv.ffzg.unizg.hr/id/eprint/8282 |
Actions (login required)
View Item |