Milić, Gabrijela.
(2016).
Razvoj leksičke kompetencije u učenju španjolskog kao stranog jezika.
Diploma Thesis. Filozofski fakultet u Zagrebu, Department of Roman Languages and Literature.
[mentor Polić-Bobić, Mirjana].
Abstract
U ovom radu najprije se predstavlja koncept leksičke kompetencije kao jedne od sastavnica
komunikacijske kompetencije, te se prikazuje njezino mjesto i uloga u modelima
komunikacijske kompetencije. Pruža se uvid u njezin razvoj u stranome jeziku, kao i u njezine
sastavnice i dimenzije. Osim koncepta leksičke kompetencije, u teorijskom djelu predstavlja
se i uloga vokabulara u učenju španjolskog kao stranog jezika, kao i glavne značajke
leksičkog pristupa. Kao uvod u drugi, istraživački dio rada, posebnu pozornost posvećujemo
vrednovanju leksičke kompetencije.
U drugom djelu rada prikazuju se rezultati istraživanja čiji je cilj bio vrednovati leksičku
kompetenciju hrvatskih učenika španjolskog kao stranog jezika. Vrednovali smo znanje
vokabulara učenika koristeći se testom vokabulara izrađenim za potrebe istraživanja, kao i
pisanim radovima učenika na unaprijed zadanu temu. U istraživanju je sudjelovalo 33 učenika
dviju srednjih škola prosječne dobi od 17 godina, čija je razina znanja španjolskog jezika
prema ZEROJ-u (2005) bila na razinama A1 i A2.
Na temelju dobivenih rezultata zaključujemo da znanje vokabulara učenika koji su sudjelovali
u istraživanju zaista odgovara razinama znanja koje se od njih očekuju prema nastavnom
planu. Zaključujemo također da postoje sličnosti između najčešćih leksičkih pogrešaka u
pisanim radovima učenika na razinama A1 i A2, kao i da postoji pozitivan pomak na razini
A2, budući da se broj pogrešaka smanjio, kao i da pojedine pogreške više nisu prisutne.
Actions (login required)
|
View Item |