Vlašić, Nikolina.
(2015).
Uporaba materinskog jezika u komunikaciji na satu španjolskog kao stranog jezika.
Diploma Thesis. Filozofski fakultet u Zagrebu, Department of Roman Languages and Literature.
[mentor Polić-Bobić, Mirjana and Jelić, Andrea Beata].
Abstract
Tijekom čitavog 20. stoljeća uporaba materinskog jezika na satu stranog jezika bila je
predmet rasprave. Prema komunikacijskom pristupu u nastavi stranih jezika, na satu ga je
poželjno koristiti samo onda kada pridonosi usvajanju stranog jezika. Cilj ovoga rada bio je
istražiti kakva je situacija u stvarnosti, odnosno pokazati podudaraju li se praksa te stavovi
nastavnika i učenika s navedenim pristupom i utvrditi udio uporabe hrvatskog jezika u odnosu
na španjolski na satu španjolskog kao stranog jezika, kao i njegove najčešće funkcije i
situacije u kojima se koristi. U teorijskom dijelu rada bavili smo se istraživanjima i
spoznajama o uporabi materinskog jezika u učenju stranog jezika kroz povijest te korištenim
metodama poučavanja stranog jezika s osobitim naglaskom na ulogu materinskog jezika u
svakoj od njih. Također, usporedili smo proces usvajanja L1 i L2, opisali sastavnice
didaktičke sredine i jezično ponašanje u takvoj sredini te ukazali na različite funkcije i
čimbenike korištenja materinskog jezika te razloge koji idu u prilog uporabi materinskog u
nastavi stranog jezika, ali i one koji ju ne podupiru. U prikazu istraživanja analizirani podaci
ukazuju na to da se hrvatski jezik u nastavi koristi više od polovice vremena. Stavovi učenika
i nastavnika većim se dijelom podudaraju s praksom u učionici, a jedni i drugi imaju naviku
koristiti hrvatski čak i onda kada za to ne postoji opravdani razlog.
Actions (login required)
|
View Item |