Vlahović-Štetić, Vesna and Kamenov, Željka.
(2016).
Kako ostvariti željene ishode u studijskim programima : priručnik za sveučilišne nastavnike.
FF press, Zagreb.
ISBN 9789531756112
Abstract
Svrha je ovoga priručnika olakšati sveučilišnim nastavnicima osmišljavanje ili
revidiranje studijskih programa. Priručnik je rezultat rada na projektu „Usklađivanje
studijskih programa iz područja društvenih i humanističkih znanosti s potrebama tržišta
rada” i izravno je vezan uz radionice održane u okviru projekta.
Zahtjevi koji se danas postavljaju pred studijske programe jesu, s jedne strane,
usklađenost s potrebama tržišta rada i prakse, a s druge strane, posebice kad je
riječ o sveučilišnim programima, potreba da budu znanstveno usmjereni i da nastava
bude utemeljena na znanstvenim istraživanjima. U skladu sa suvremenim tendencijama
većina novih studijskih programa polazi od kompetencijskog okvira pa je
prvi dio ovog priručnika posvećen kompetencijskom pristupu pri planiranju studijskih
programa. U priručniku je objašnjen odnos kompetencija i ishoda programa, dane
su sugestije kako pisati ishode programa i kolegija te kako pritom rabiti relevantne
dokumente (Dublinski deskriptori, HKO). Opisani su pristupi i elementi planiranja kurikuluma,
ponuđeni primjeri dobre prakse pri osmišljavanju ishoda studijskih programa
te objašnjen način utvrđivanja studentskog opterećenja (ECTS).
Drugi dio priručnika usmjeren je na odnos ishoda učenja, načina poučavanja i
vrednovanja. Objašnjen je temeljni koncept konstruktivno poravnanje i njegova upotreba,
a nakon toga prikazane su različite metode i tehnike poučavanja. Svaka je metoda
detaljno opisana uz moguće prednosti i nedostatke te neke rezultate empirijskih
istraživanja o njezinoj upotrebi. Nastavak je posvećen praćenju i vrednovanju
studentskog postignuća uz detaljne upute kako davati povratne informacije te kako
rabiti usmenu i pisanu provjeru znanja i vještina. Objašnjene su moguće nastavničke
pogreške, dane upute za konstrukciju različitih zadataka u ispitima te ponuđene i
opisane neke druge mogućnosti praćenja i vrednovanja studentskih postignuća. Završni
dio priručnika posvećen je osiguranju kvalitete kao važnom konceptu u razvoju,
ali i održavanju studijskih programa. (Predgovor)
Actions (login required)
|
View Item |