Knjižnica Filozofskog fakulteta
Sveučilišta u Zagrebu
Faculty of Humanities and Social Sciences Institutional Repository

Kako ostvariti željene ishode u studijskim programima : priručnik za sveučilišne nastavnike

Downloads

Downloads per month over past year

Vlahović-Štetić, Vesna and Kamenov, Željka. (2016). Kako ostvariti željene ishode u studijskim programima : priručnik za sveučilišne nastavnike. FF press, Zagreb. ISBN 9789531756112

[img]
Preview
PDF (Croatian)
Download (882kB) | Preview

Abstract

Svrha je ovoga priručnika olakšati sveučilišnim nastavnicima osmišljavanje ili revidiranje studijskih programa. Priručnik je rezultat rada na projektu „Usklađivanje studijskih programa iz područja društvenih i humanističkih znanosti s potrebama tržišta rada” i izravno je vezan uz radionice održane u okviru projekta. Zahtjevi koji se danas postavljaju pred studijske programe jesu, s jedne strane, usklađenost s potrebama tržišta rada i prakse, a s druge strane, posebice kad je riječ o sveučilišnim programima, potreba da budu znanstveno usmjereni i da nastava bude utemeljena na znanstvenim istraživanjima. U skladu sa suvremenim tendencijama većina novih studijskih programa polazi od kompetencijskog okvira pa je prvi dio ovog priručnika posvećen kompetencijskom pristupu pri planiranju studijskih programa. U priručniku je objašnjen odnos kompetencija i ishoda programa, dane su sugestije kako pisati ishode programa i kolegija te kako pritom rabiti relevantne dokumente (Dublinski deskriptori, HKO). Opisani su pristupi i elementi planiranja kurikuluma, ponuđeni primjeri dobre prakse pri osmišljavanju ishoda studijskih programa te objašnjen način utvrđivanja studentskog opterećenja (ECTS). Drugi dio priručnika usmjeren je na odnos ishoda učenja, načina poučavanja i vrednovanja. Objašnjen je temeljni koncept konstruktivno poravnanje i njegova upotreba, a nakon toga prikazane su različite metode i tehnike poučavanja. Svaka je metoda detaljno opisana uz moguće prednosti i nedostatke te neke rezultate empirijskih istraživanja o njezinoj upotrebi. Nastavak je posvećen praćenju i vrednovanju studentskog postignuća uz detaljne upute kako davati povratne informacije te kako rabiti usmenu i pisanu provjeru znanja i vještina. Objašnjene su moguće nastavničke pogreške, dane upute za konstrukciju različitih zadataka u ispitima te ponuđene i opisane neke druge mogućnosti praćenja i vrednovanja studentskih postignuća. Završni dio priručnika posvećen je osiguranju kvalitete kao važnom konceptu u razvoju, ali i održavanju studijskih programa. (Predgovor)

Item Type: Book
Uncontrolled Keywords: sveučilišna nastava, kvaliteta, vrednovanje, studijski programi, priručnik
Subjects: Psychology > Školska psihologija
Departments: Department of Psychology
Date Deposited: 31 Jan 2018 10:51
Last Modified: 31 Jan 2018 10:51
URI: http://darhiv.ffzg.unizg.hr/id/eprint/8769

Actions (login required)

View Item View Item