Santrić, Marta.
(2017).
Istraživanje povezanosti čitanja i bogaćenja rječnika.
Diploma Thesis. Filozofski fakultet u Zagrebu, Department of Croatian Language and Literature.
[mentor Alerić, Marko].
Abstract
U radu je istražen utjecaj čitanja na bogatstvo rječnika. Teorijski dio rada donosi saznanja o načinima učenja riječi, ponajprije o prirodi indirektnog usvajanja novih leksema čitanjem. Govori se o stupnjevima ili „vrstama“ znanja riječi, o uvjetima pod kojima pisani kontekst omogućava širenje i produbljivanje vokabulara, o načinima ispitivanja sadržaja mentalnog leksikona te o vrijednostima posjedovanja bogatog osobnog rječnika. Empirijski dio rada prikazuje rezultate istraživanja provedenog sa svrhom utvrđivanja povezanosti između količine čitanja i uspješnosti u rješavanju testa poznavanja riječi. Ispitivanje se sastojalo od ankete o čitalačkim navikama i testa poznavanja značenja lektirnih leksema, a provedeno je među učenicima nekoliko zagrebačkih srednjih škola. Rezultati su pokazali postojanje pozitivne povezanosti između količine čitanja i uspješnosti u rješavanju testa poznavanja riječi. Budući da je jedan od najvažnijih zadataka obrazovanja odgoj „dobroga čitatelja“, pojedinca koji rado i često poseže za knjigom, u ovome se radu naglašava odgovornost škole u izgrađivanju čitalačkih navika. Razvijene čitalačke navike utječu na bogatstvo osobnog rječnika, što je pretpostavka kvalitetnog jezičnog (spo)razumijevanja.
Actions (login required)
|
View Item |