Knjižnica Filozofskog fakulteta
Sveučilišta u Zagrebu
Faculty of Humanities and Social Sciences Institutional Repository

Istraživanje povezanosti čitanja i bogaćenja rječnika

Downloads

Downloads per month over past year

Santrić, Marta. (2017). Istraživanje povezanosti čitanja i bogaćenja rječnika. Diploma Thesis. Filozofski fakultet u Zagrebu, Department of Croatian Language and Literature. [mentor Alerić, Marko].

[img]
Preview
PDF (Croatian)
Download (991kB) | Preview

Abstract

U radu je istražen utjecaj čitanja na bogatstvo rječnika. Teorijski dio rada donosi saznanja o načinima učenja riječi, ponajprije o prirodi indirektnog usvajanja novih leksema čitanjem. Govori se o stupnjevima ili „vrstama“ znanja riječi, o uvjetima pod kojima pisani kontekst omogućava širenje i produbljivanje vokabulara, o načinima ispitivanja sadržaja mentalnog leksikona te o vrijednostima posjedovanja bogatog osobnog rječnika. Empirijski dio rada prikazuje rezultate istraživanja provedenog sa svrhom utvrđivanja povezanosti između količine čitanja i uspješnosti u rješavanju testa poznavanja riječi. Ispitivanje se sastojalo od ankete o čitalačkim navikama i testa poznavanja značenja lektirnih leksema, a provedeno je među učenicima nekoliko zagrebačkih srednjih škola. Rezultati su pokazali postojanje pozitivne povezanosti između količine čitanja i uspješnosti u rješavanju testa poznavanja riječi. Budući da je jedan od najvažnijih zadataka obrazovanja odgoj „dobroga čitatelja“, pojedinca koji rado i često poseže za knjigom, u ovome se radu naglašava odgovornost škole u izgrađivanju čitalačkih navika. Razvijene čitalačke navike utječu na bogatstvo osobnog rječnika, što je pretpostavka kvalitetnog jezičnog (spo)razumijevanja.

Item Type: Diploma Thesis
Uncontrolled Keywords: mental lexicon, reading, reading habits, vocabulary, word knowledge
Subjects: Slavic languages and literatures > Croatian language and literature
Departments: Department of Croatian Language and Literature
Supervisor: Alerić, Marko
Date Deposited: 09 Jan 2018 09:34
Last Modified: 09 Jan 2018 09:34
URI: http://darhiv.ffzg.unizg.hr/id/eprint/9424

Actions (login required)

View Item View Item